Cu peste 2.500 dintre cei mai valoroşi muzicieni ai lumii şi 84 de concerte şi recitaluri, Samsung vine în completarea acestei ediţii extinse a festivalului cu trei experienţe digitale inovatoare, punând în valoare dimensiunile culturale ale acestuia prin AR (Augmented Reality), VR (Virtual Reality) şi printr-o aplicaţie dedicată. Prin intermediul acestor experienţe inovatoare, dezvoltate cu ajutorul tehnologiei de ultimă oră, Samsung şi-a propus să amplifice dinamica şi frenezia spectacolelor şi a programelor asociate.

Poziţia noastră de partener pentru inovaţie ne onorează, dar ne şi determină să aducem elemente de tehnologie de ultimă generaţie în cadrul Festivalului George Enescu. Mai mult, în calitate de brand care susţine inovaţia în domeniul cultural, ne  bucurăm să le oferim oamenilor experienţe digitale, cu ajutorul cărora aceştia beneficieză de toată amploarea şi efervescenţa Festivalului George Enescu”, a declarat Simona Panait, Marketing Director România & Bulgaria, în cadrul Samsung Electronics România.

Samsung a încercat să rupă barierele fizice impuse de spaţiul sălilor de concert, facilitând accesul gratuit la toate reprezentaţiile din programul festivalului, prin intermediul realităţii augmentate. Orice bancnotă de 5 lei devine un portal către universul fascinant al concertelor clasice prin simpla scanare a acesteia cu aplicaţia dARe by Samsung, disponibilă gratuit în Google Play şi App Store. Scanarea bancnotei oferă instant, prin live streaming, acces la spectacolele disponibile pe toată durata festivalului. În perioada festivalului, sunt disponibile două experienţe distincte: accesul prin live streaming la spectacolele disponibile, dar şi o experienţă în realitate augmentată, în afara orelor de spectacol.

Pe lângă toată această experienţă augmentată, Samsung a realizat o expoziţie digitală – Enescu 360 – devenită permanentă în cadrul Muzeului Naţional „George Enescu”, încă din 2016, în cadrul căreia pot fi “vizitate” patru dintre casele memoriale ale maestrului George Enescu (Liveni, Dorohoi, Sinaia şi Bucureşti) expuse chiar în holul Sălii Palatului.

În cadrul acestei expoziţii digitale vizitatorii pot explora lumea lui George Enescu şi moştenirea sa culturală cu ajutorul device-urilor Samsung Gear VR, cu ajutorul cărora aceştia pot vizita atât exteriorul caselor memoriale, cât şi interiorul acestora, putând parcurge holurile şi camerele, interacţiona cu obiectele şi exponatele din colecţiile personale ale compozitorului, dar şi avea acces la câteva documente rare, printre care şi Testamentul lui George Enescu.

Experienţa este destinată doar participanţilor în festival, însă expoziţia digitală „Enescu 360” este disponibilă publicului larg, accesând: muzeulmuzicii360.ro.

Samsung nu s-a oprit aici. În cadrul parteneriatului longeviv cu Festivalul George Enescu, Samsung a lansat, de asemenea, aplicaţia Enescu Experience, un mijloc valoros de a facilita informarea publicului şi de a asigura accesul la întreaga gama de evenimente.

Disponibilă gratuit în Google Play şi App Store, Enescu Experience cuprinde atât cele peste o sută de concerte care fac parte din festival, cât şi programele conexe. De asemenea, permiţând localizarea telefonului, utilizatorii vor primi notificări despre evenimentele din apropiere, fiecare dintre aceştia putând chiar stabili şi trasee pentru a naviga către diferite puncte de pe hartă.

Astfel, Samsung îşi reinventează constant poziţia de facilitator de experienţe, demonstrând implicaţiile benefice pe care tehnologia le poate avea, prin amplificarea experienţei de festival într-un mod cu totul spectaculos şi inventiv.