Antonio Pappano dirijează Orchestra şi Corul Academiei Naţionale „Santa Cecilia“, pe 11 septembrie, la Sala Palatului / festivalul george enescu

Antonio Pappano dirijează Orchestra şi Corul Academiei Naţionale „Santa Cecilia“, pe 11 septembrie, la Sala Palatului

Orchestra Accademia Nazionale di Santa Cecilia va concerta pe 11 septembrie, de la 19.30,  la Sala Mare a Palatului din Bucureşti, sub bagheta renumitului dirijor Antonio Pappano. Solist va fi tenorul Marius Vlad Budoiu, în interpretarea poemului simfonic „Vox Maris“ al lui George Enescu. Concertul mai cuprinde lucrări de Maurice Ravel şi Antonín Dvořák.

Premieră naţională a operei „Gurre-Lieder“, în interpretarea Filarmonicii „George Enescu“, pe 7 septembrie. Narator va fi actorul Victor Rebengiuc / festivalul george enescu

Premieră naţională a operei „Gurre-Lieder“, în interpretarea Filarmonicii „George Enescu“, pe 7 septembrie. Narator va fi actorul Victor Rebengiuc

Pe 7 septembrie, de la ora 19.30, Sala Palatului va găzdui prima reprezentaţie în România a operei „Gurre-Lieder“ de Arnold Schonberg, în interpretarea Corului şi Orchestrei Filarmonicii „George Enescu“. Dirijorul orchestrei va fi Bertrand de Billy, iar cel al corului - Iosin Ion Prunner.

Orchestra din Paris concertează la „Enescu“, pe 5 septembrie, cu dirijorul Paavo Järvi şi violonista Vilde Frang / festivalul george enescu

Orchestra din Paris concertează la „Enescu“, pe 5 septembrie, cu dirijorul Paavo Järvi şi violonista Vilde Frang

Concertul va putea fi ascultat joi, 5 septembrie, la Sala Palatului, începând cu ora 19.30, solişti fiind violonista vilde Frang şi organistul Thierry Escaich. Câştigător al Premiului Grammy, Paavo Järvi este, de trei ani, director muzical al Orchestrei din Paris. Dirijorul, alături de Orchestra din Paris, au avut un lung turneu asiatic (Japonia, China şi Coreea) şi au apărut la festivalurile Bad Kissingen şi Grafenegg.

Concert al Orchestrei Simfonice din Pittsburgh, împreună cu pianista Yuja Wang, pe 3 septembrie / festivalul george enescu

Concert al Orchestrei Simfonice din Pittsburgh, împreună cu pianista Yuja Wang, pe 3 septembrie

Pianista de origine chineză Yuja Wang va interpreta marţi, 3 septembrie, la Sala Mare a Palatului, partituri ale celebrilor Ceaikovski şi Şostakovici, alături de Pittsburgh Symphony Orchestra. Yuja Wang, în vârstă de 25 de ani, este recunoscută pe plan internaţional pentru interpretările ce combină spontaneitatea şi imaginaţia curajoasă specifice tinereţii, cu discpilina şi precizia unui artist matur.

VIDEO Dirijorul Daniel Barenboim şi Capela de Stat din Berlin deschid Festivalul „Enescu“, duminică, pe 1 septembrie / festivalul george enescu

VIDEO Dirijorul Daniel Barenboim şi Capela de Stat din Berlin deschid Festivalul „Enescu“, duminică, pe 1 septembrie

În prima zi a festivalului , vă puteţi bucura de recitalul uneia dintre cele mai vechi orchestre din lume, Capela de Stat din Berlin, care a fost desemnată de cinci ori în ultimii 12 ani drept Orchestra Anului. În anul 2000, Daniel Barenboim a fost ales dirijor-şef-pe-viaţă al Orchestrei, iar în concertul susţinut în Bucureşti i se va alătura pianistul Radu Lupu, artistul despre care s-a spus că „a adus cel mai aproape muzica de vorbire“.

A fost unul dintre cele mai aşteptate concerte ale actualei ediţii!  A fost una dintre marile – dacă pot nota astfel – întâlniri! ...dintre unul dintre colectivele simfonice de prim rang ale Europei - pe de-o parte - şi – pe de alta – dirijorul Cristian Măcelaru, personalitate dirijorală artistică pregnantă în spaţiul artistic european şi cel american.

Când ai atâtea orchestre londoneze la Bucureşti, în cadrul Festivalului Enescu – London Symphony Orchestra (LSO), Philharmonia Orchestra (PO), London Philharmonic Orchestra (LPO), Royal Philharmonic Orchestra (RPO), ca să nu mai punem la socoteală şi orchestrele de cameră (The Academy of St Martin in the Fields sau London Mozart Players) – aproape că te temi că o s-ajungi să le încurci, că n-o să înţelegi nimic.

Priveam din sala Festivalului „Enescu“ Orchestra Naţională a Franţei dirijată de Cristian Măcelaru, urmăream fermitatea excepţionalei concert-maestre Sarah Nemţeanu (da, femininul este onorant în acest caz, nu este o forţare a limbii române) şi mă gândeam că prezenţa acestor două nume româneşti acolo, pe acea scenă, la mijlocul ediţiei cu numărul 25 a festivalului are o semnificaţie artistică, dar are cu siguranţă şi una patriotică.

acum 2 zile · comentarii (2)

Acum doi ani, tot la Enescu, Vadim Repin oferea o versiune de neuitat a Concertului pentru vioară al lui Şostakovici, cu un Scherzo într-adevăr diabolic şi o Passacaglia apăsătoare şi lentă. Îl acompania Christian Badea la conducerea Filarmonicii din Sankt Petersburg, cea care a creat lucrarea în 1955.

acum 4 zile · comentarii (0)

Azi a fost o zi foarte bună de Festival. A fost o zi ca pe vremuri, fără apariţii cameo ale artiştilor solişti. A fost ca atunci când nici publicul şi nici muzicienii nu aveau nici o angoasă colectivă, în faţa unei ameninţări comune. Aşa cum e acum în România, când numărul zilnic de cazuri de Covid s-a dublat de la începutul Festivalului.

acum 9 zile · comentarii (0)

Cu câteva zile înainte de începerea Festivalului, o casă de licitaţii punea în vânzare o serie de artefacte necatalogate care au aparţinut lui Enescu, provocând suspiciuni şi reacţii contrariate în lumea culturală românească. Însă lucrurile pot fi lămurite destul de repede în acest caz, prin investigaţia poliţiei, care trebuie să afle ce este cu acele obiecte despre care nu se ştie aproape nimic.

acum 10 zile · comentarii (0)

Dacă Stravinski şi-a descris Les Noces/Nunta drept „scene coregrafice cu muzică şi voci” sau „scene coregrafice pentru cor, solişti, patru piane şi percuţie”, îmi iau şi eu libertatea – pe care mi-o oferă muzica, pe care mi-o oferă Festivalul – să numesc câteva minunate întâmplări ale Enescului cu titlul de mai sus. Citiţi, deci, şi vă bucuraţi – ca să nu mă bucur doar eu.

acum 6 zile · comentarii (0)
Postari Recente
Modifică Setările