LIVE VIDEO „Virtuozii“ din Bucureşti, dirijaţi de Maxim Vengerov, concertează marţi, 24 septembrie, la Ateneul Român / festivalul george enescu

LIVE VIDEO „Virtuozii“ din Bucureşti, dirijaţi de Maxim Vengerov, concertează marţi, 24 septembrie, la Ateneul Român

De la primele apariţii, concertele Orchestrei de Cameră „Virtuozii“ din Bucureşti au fost considerate de către public şi presa de specialitate evenimente muzicale de excepţie. Repertoriul orchestrei cuprinde o largă paletă stilistică din sec. al XVI-lea şi până la muzica din zilele noastre, dar repertoriul de bază rămâne cel clasic, cu accente asupra creaţiei lui Joseph Haydn şi a compozitorilor germani din Transilvania.

LIVE VIDEO Orchestra Regală Concertgebouw din Amsterdam concertează sâmbătă, 21 septembrie, la Sala Palatului, în direct pe adevarul.ro / festivalul george enescu

LIVE VIDEO Orchestra Regală Concertgebouw din Amsterdam concertează sâmbătă, 21 septembrie, la Sala Palatului, în direct pe adevarul.ro

Sâmbătă-seara, renumita Orchestră Regală Concertgebouw, sub bagheta dirijorului Mariss Jansons, susţine un concert la Sala Palatului, interpretând lucrări de Ludwig van Beethoven şi Richard Strauss, în cadrul celei de-a 21-a ediţii a Festivalului Internaţional „George Enescu”.

Jordi Savall dirijează ansamblul „Hespèrion XXI“ la Ateneul Român, pe 20 septembrie / festivalul george enescu

Jordi Savall dirijează ansamblul „Hespèrion XXI“ la Ateneul Român, pe 20 septembrie

Pe 20 septembrie, de la 17.00, violistul şi dirijorul Jordi Savall va conduce ansamblul Hespèrion XXI şi Capella Reial de Catalunya, în spectacolul „La Dinastia Borgia“, de la Ateneu. În aceeaşi zi, de la 19.30, Orchestra Naţională Radio, dirijată de James Judd, va interpreta „Recviemul de război“ al lui Benjamin Britten, la Sala Mare a Palatului.

Premieră naţională: Tetralogia „Inelul Nibelungului“ de Richard Wagner ajunge în România pe 15 septembrie, în interpretarea Orchestrei Simfonice Radio din Berlin / festivalul george enescu

Premieră naţională: Tetralogia „Inelul Nibelungului“ de Richard Wagner ajunge în România pe 15 septembrie, în interpretarea Orchestrei Simfonice Radio din Berlin

„Aurul Rinului“, prima parte a Tetralogiei „Inelul Nibelungului“, semnată de Richard Wagner, va fi interpretată duminică, 15 septembrie, la Sala Mare a Palatului, de la 19.30, de către Orchestra Simfonică din Berlin, condusă de dirijorul Marek Janowksi.

Orchestra Filarmonică din Londra concertează vineri, 13 septembrie, la Sala Palatului, sub bagheta dirijorului Vladimir Jurowski / festivalul george enescu

Orchestra Filarmonică din Londra concertează vineri, 13 septembrie, la Sala Palatului, sub bagheta dirijorului Vladimir Jurowski

Considerat unul dintre cei mai importanţi interpreţi ai operelor lui Stravinsky, Vladimir Jurowski va dirija Orchestra Filarmonică a Londrei într-un spectacol de excepţie, pe 13 septembrie, la Sala Palatului din Bucureşti. Solistă va fi pianista Anika Vavic, în interpretarea unor lucrări semnate de Rimski-Korsakov, Sergei Prokofiev şi Anton Bruckner.

A fost unul dintre cele mai aşteptate concerte ale actualei ediţii!  A fost una dintre marile – dacă pot nota astfel – întâlniri! ...dintre unul dintre colectivele simfonice de prim rang ale Europei - pe de-o parte - şi – pe de alta – dirijorul Cristian Măcelaru, personalitate dirijorală artistică pregnantă în spaţiul artistic european şi cel american.

Când ai atâtea orchestre londoneze la Bucureşti, în cadrul Festivalului Enescu – London Symphony Orchestra (LSO), Philharmonia Orchestra (PO), London Philharmonic Orchestra (LPO), Royal Philharmonic Orchestra (RPO), ca să nu mai punem la socoteală şi orchestrele de cameră (The Academy of St Martin in the Fields sau London Mozart Players) – aproape că te temi că o s-ajungi să le încurci, că n-o să înţelegi nimic.

Priveam din sala Festivalului „Enescu“ Orchestra Naţională a Franţei dirijată de Cristian Măcelaru, urmăream fermitatea excepţionalei concert-maestre Sarah Nemţeanu (da, femininul este onorant în acest caz, nu este o forţare a limbii române) şi mă gândeam că prezenţa acestor două nume româneşti acolo, pe acea scenă, la mijlocul ediţiei cu numărul 25 a festivalului are o semnificaţie artistică, dar are cu siguranţă şi una patriotică.

acum 2 zile · comentarii (2)

Acum doi ani, tot la Enescu, Vadim Repin oferea o versiune de neuitat a Concertului pentru vioară al lui Şostakovici, cu un Scherzo într-adevăr diabolic şi o Passacaglia apăsătoare şi lentă. Îl acompania Christian Badea la conducerea Filarmonicii din Sankt Petersburg, cea care a creat lucrarea în 1955.

acum 4 zile · comentarii (0)

Azi a fost o zi foarte bună de Festival. A fost o zi ca pe vremuri, fără apariţii cameo ale artiştilor solişti. A fost ca atunci când nici publicul şi nici muzicienii nu aveau nici o angoasă colectivă, în faţa unei ameninţări comune. Aşa cum e acum în România, când numărul zilnic de cazuri de Covid s-a dublat de la începutul Festivalului.

acum 9 zile · comentarii (0)

Cu câteva zile înainte de începerea Festivalului, o casă de licitaţii punea în vânzare o serie de artefacte necatalogate care au aparţinut lui Enescu, provocând suspiciuni şi reacţii contrariate în lumea culturală românească. Însă lucrurile pot fi lămurite destul de repede în acest caz, prin investigaţia poliţiei, care trebuie să afle ce este cu acele obiecte despre care nu se ştie aproape nimic.

acum 10 zile · comentarii (0)

Dacă Stravinski şi-a descris Les Noces/Nunta drept „scene coregrafice cu muzică şi voci” sau „scene coregrafice pentru cor, solişti, patru piane şi percuţie”, îmi iau şi eu libertatea – pe care mi-o oferă muzica, pe care mi-o oferă Festivalul – să numesc câteva minunate întâmplări ale Enescului cu titlul de mai sus. Citiţi, deci, şi vă bucuraţi – ca să nu mă bucur doar eu.

acum 6 zile · comentarii (0)
Postari Recente
Modifică Setările