EXCLUSIV VIDEO Documentar inedit despre George Enescu: Cum şi-a început cariera marele compozitor român (Ep. I) / festivalul george enescu

EXCLUSIV VIDEO Documentar inedit despre George Enescu: Cum şi-a început cariera marele compozitor român (Ep. I)

Periodic, personalitatea şi opera lui George Enescu revin în prim-planul scenei culturale mondiale datorită Festivalului Internaţional ce poartă numele celebrului compozitor român. Cu această ocazie, revista Historia şi studiourile de film Sahia vor prezenta pe parcursul lunii septembrie imagini-document de o importanţă deosebită despre viaţa şi realizările lui George Enescu.

Holender, directorul artistic al Festivalului „Enescu“: „Mă simt obligat faţă de oamenii care plătesc impozite în ţara asta“ / festivalul george enescu

Holender, directorul artistic al Festivalului „Enescu“: „Mă simt obligat faţă de oamenii care plătesc impozite în ţara asta“

Festivalul „George Enescu” se deschide în seara aceasta, la Sala Palatului din Bucureşti, cu unul dintre cele mai aşteptate spectacole: Concertul nr. 4 de Beethoven, cântat de Radu Lupu, sub bagheta lui Daniel Barenboim. La conferinţa de presă dinaintea concertului, Ioan Holender, directorul artistic al Festivalului, a spus că le mulţumeşte sponsorilor, care au asigurat aproape 10% din finanţarea festivalului.

Şi englezii au un complex de inferioritate asemănător cu al nostru în ceea ce priveşte muzica. Purcell e prea vechi, Haendel e german (deşi a compus Messiah pe un libret în limba engleză) şi aşa mai departe, ajungând să se considere „The Land Without Music” (ţara fără muzică) prin comparaţie cu eterna rivală Franţa sau cu Germania, ce să mai zicem de Italia.

acum 2 zile · comentarii (2)

Se află în plină desfăşurare Ediţia a XXIV-a, la fel de abundentă precum celelalte, pe durata obişnuită de ceva vreme, peste trei săptămâni. Sub Înaltul Patronaj al şefului statului român – documentul de acordare i-a fost înmânat directorului Artexim, Mihai Constantinescu, la conferinţa de presă din ziua inaugurării evenimentului, sub Preşedinţia de Onoare a celebrului Zubin Mehta şi direcţiunea artistică a lui Vladimir Jurowski.

acum 14 zile · comentarii (1)

Se observă că la această ediţie, opusurile lirice sunt mai prezente ca înainte. Nu sunt chiar foarte multe, dar să nu uităm că opera este în primul rând spectacol şi, din acest punct de vedere, programul prevede numai o seară cu „Oedipe”, obligatorie, la Opera Naţională Bucureşti. În rest, totul concertant, provenit din spaţii stilistice de secol XX şi baroc – preclasic - clasic.

acum 8 zile · comentarii (0)

Sigur că profilul simfonic rămâne central în programele festivalului, cu toate inserturile lirice. După Berliner Philharmoniker, London Symphony Orchestra, Polish National Radio Sumphony Orchestra, Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin, despre care am notat anterior, au urmat la Bucureşti alte importante ansambluri. Nu înseamnă că, în recital sau concert, pe afiş nu au apărut nume de cântăreţi renumiţi sau opere în primă audiţie românească.

acum 4 zile · comentarii (0)

Sala Palatului, care nu este o sală dedicată muzicii clasice, neavând o acustică bună, are totuşi avantajul că foarte mulţi spectatori pot fi prezenţi la concertele festivalului. Şi festivalul a început cu „începutul“ - prima parte, „Rapsodia“ lui Enescu -, iar în partea a doua, „Simfonia a IX-a“ a lui Beethoven.

acum 13 zile · comentarii (1)

Se află în plină desfăşurare Ediţia a XXIV-a, la fel de abundentă precum celelalte, pe durata obişnuită de ceva vreme, peste trei săptămâni. Sub Înaltul Patronaj al şefului statului român – documentul de acordare i-a fost înmânat directorului Artexim, Mihai Constantinescu, la conferinţa de presă din ziua inaugurării evenimentului, sub Preşedinţia de Onoare a celebrului Zubin Mehta şi direcţiunea artistică a lui Vladimir Jurowski.

acum 14 zile · comentarii (1)

„E fantastic să începi Festivalul cu cea pe care o putem numi cea mai mare orchestră a lumii, care cântă Simfonia a IX-a acum, când sunt atâtea probleme în Europa. Aştept cu nerăbdare acest concert şi Festivalul în ansamblul său“. Lawrence Foster, la Bucureşti, cu câteva ore înainte de debutul ediţiei XXIV a Festivalului George Enescu.

acum 14 zile · comentarii (1)

Lawrence Foster este un american care iubeṣte România. Mai exact, iubeṣte partea ei bună: cultura. Ṣi mai exact, îl iubeṣte necondiṭionat pe George Enescu. În 1998, când am realizat acest interviu, venise în ṭară  ca director artistic al celei de-a XIV-a ediṭii a Festivalului Internaṭional George Enescu.

acum 6 ani · comentarii (0)

Sala Palatului, care nu este o sală dedicată muzicii clasice, neavând o acustică bună, are totuşi avantajul că foarte mulţi spectatori pot fi prezenţi la concertele festivalului. Şi festivalul a început cu „începutul“ - prima parte, „Rapsodia“ lui Enescu -, iar în partea a doua, „Simfonia a IX-a“ a lui Beethoven.

acum 13 zile · comentarii (1)
Postari Recente