Oana Marinescu, director de comunicare al Festivalului „George Enescu“: „Festivalul e o poveste reală despre România“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oana Marinescu, director de comunicare al Concursului şi Festivalului Enescu, a declarat în studioul Adevărul Live că publicul din România este fantastic.

Duminică a început cea de-a XII-a ediţie a Festivalului George Enescu, cu „Rapsodia Română Nr. 1“, în interpretarea Orchestrei Române de Tineret, sub bagheta dirijorului Kristjan Järvi. A fost o deschidere în forţă care a demonstrat că Festivalul Enescu a ajuns la maturitate, după cum a remarcat Ionuţ Vulpescu, ministrul Culturii.


Oana Marinescu, director de comunicare al Concursului şi Festivalului Enescu, a completat, la Adevărul Live: „Cea mai bună dovadă că Festivalul Enescu a ajuns la maturitate este că cei mai buni artişti ai lumii vin acum pe scena Festivalului. Ei înşişi vorbesc despre acest eveniment situându-l printre primele trei-cinci festivaluri ale lumii. Îl asociază cu Festivalul de la Salzburg, cu Lucerna, cu BBC Proms Festivalul creează o poveste despre România care este reală“. De altfel, în programul de anul acesta al Festivalului susţin concerte cele mai bune patru orchestre ale lumii şi încă două-trei din top zece în acest moment.


„Publicul din România se implică, trăieşte“

Modul în care un eveniment cultural este primit de public este poate cel mai important vector care indică reuşita. „Am întrebat-o pe Sarah Cheng duminică, după concert, cum i s-a părut. Şi ea mi-a vorbit despre cum a simţit publicul. Mi-a spus că dacă nu ai public în sală sau dacă publicul nu este prezent, tu nu ai aceeaşi forţă când eşti acolo pe scenă şi interpretezi. Îţi iei din energia ta în clipa în care primeşti de la publicul din sală. Or, câtă vreme publicul iubeşte acea muzică şi se exprimă, transmite căldură, artiştii simt. Foarte mulţi artişti ne-au spus că publicul din România este fantastic, cunoaşte muzica, aplaudă, se implică, trăieşte. Aşa se explică de ce mulţi, cum este Concertgebouw, din Amsterdam, au multe participări la Festivalul Enescu şi vor mai reveni“, subliniază Oana Marinescu

Dacă vine un om prima dată la Festivalul Enescu şi acolo descoperă muzica clasică, noi suntem fericiţi. Înseamnă că am mai adus pe cineva în zona de cultură autentică.

Muzica lui Enescu merge mai departe

Deşi majoritatea artiştilor şi orchestrelor participante la Festivalul interpretează Enescu doar în cadrul concertelor de la Bucureşti, există din ce în ce mai multe iniţiative de a duce mai departe geniul enescian. „Cel mai bun exemplu din ultima vreme este iniţiativa pe care a avut-o Vladimir Jurowski. În 2013, el a interpretat la Bucureşti, împreună cu London Philharmonic Orchestra, „Simfonia a III-a“ şi, după aceea, a integrat-o în programul oficial. Au anunţat din 2014 că fac acest lucru, iar la începutul anului 2015, în februarie, au avut primul concert la Londra. A fost cu standing ovations, reacţia a fost foarte puternică şi au fost oameni care auziseră şi interpretarea de la Bucureşti, care au spus că a fost chiar mai bine la Londra, ceea ce este foarte bine. Oamenii au avut timp să exerseze, să aprofundeze, să studieze, şi atunci, rezultatul este mult mai bun“, precizează Oana Marinescu.

În plus, în 2017, Vladimir Jurowski revine în festival cu „Oedipe“. În acelaşi timp, Antonio Pappano, a decis că şi el, împreună cu Accademia di Santa Cecilia, una dintre marile orchestre ale lumii, o să interpreteze „Simfonia a III-a“.

Showbiz



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite