Valabilitatea paşapoartelor ar putea creşte la 10 ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Paşapoarte cu valabilitate mai mare. Este soluţia propusă de ministrul de Interne Carmen Dan pentru cozile infernale de la ghişeele serviciilor pentru eliberarea paşapoartelor din întreaga ţară.

Ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, a anunţat că a iniţiat un proiect de lege pentru creşterea valabilităţii paşapoartelor de la cinci la zece ani pentru persoanele care au vârste de peste 25 de ani.

”Este adevărat că în această perioadă de vară, vorbim de două-trei luni de zile, când numărul cererilor de solicitare de paşaport creşte, procentul de creştere este semnificativ, vorbim de 80-90%, şi în multe judeţe chiar s-a dublat faţă de restul anului. Concret, vorbim de procesări a 11-12 mii de cereri pe zi. Din păcate, nu se poate dubla în acest moment nici numărul de personal, nici numărul de ghişee. Deficitul de personal se resimte şi în acest domeniu. Nu putem configura un sistem doar pentru a răspunde la valorile lui extreme, ci îl configurăm pentru media de accesări şi pentru a face faţă unor perioade de vârf”, a afirmat Carmen Dan într-o emisiune TV, citată de News.ro.

Ea a spus că au fost luate măsuri imediate pentru remedierea problemelor: ”S-a prelungit programul de lucru pentru toţi angajaţii, şi lucrul acesta este un lucru care are impact, pentru că toţi angajaţii au dreptul la concediu şi să plece cu familiile. Deci, în acest domeniu nu ne-am permis să facem lucrul acesta, nu au mai plecat în concediu. Mai mult decât atât, se lucrează inclusiv în zilele libere în 16 judeţe din ţară şi Bucureşti şi în unele judeţe se lucrează şi în week-end”.

Ministrul a precizat că există şi posibilitatea programării online, iar românii din străinătate pot depune la consulate actele necesare preschimbării paşapoartelor.
Carmen Dan a anunţat că a iniţiat un proiect de modificare a legii pentru prelungirrea valabilităţii paşaportului de la 5 la 10 ani pentru persoanele cu vârste de peste 25 de ani.
Încă din luna iunie, la serviciile pentru eliberarea paşapoartelor din întreaga ţară sunt cozi de zeci, chiar sute de persoane, multe dintre acestea reclamând organizarea defectuoasă şi birocraţia care ar fi principalele cauze ale acestei situaţii.

Program prelungit

Pentru a veni în sprijinul populaţiei, dar mai ales pentru prevenirea aglomeraţiei din ziua de miercuri 16 august, prima zi lucrătoare după minivacanţa de Adormirea Maicii Domnului, serviciile publice de paşapoarte judeţene lucrează cu publicul.

Astfel, 13 judeţe vor lucra cu publicul în data de 14 august 2017. Bucureşti, Bacău, Caraş-Severin, Cluj, Constanţa, Galaţi, Iaşi, Ilfov, Maramureş, Mureş, Satu Mare, Teleorman şi Vaslui sunt serviciile publice de paşapoarte unde se vor desfăşura activităţi de primire a cererilor pentru eliberarea paşapoartelor.

De asemenea, patru judeţe urmează să desfăşoare astfel de activităţi şi în ziua de 15 august a.c. Galaţi, Maramureş, Mureş şi Vaslui sunt judeţele care au luat această decizie.
De altfel, judeţele Bacău şi Galaţi vor lucra mâine sâmbătă 12 august iar Prahova şi Timiş sâmbătă pe 19 august.

De asemenea s-a remarcat faptul că la orele prânzului numărul solicitanţilor de paşapoarte se află în scădere. Astfel, la serviciul paşapoarte Bucureşti sediul din Şos. Pipera nr. 49, la orele 14,00, la cele 11 ghişee pentru preluare cereri numărul de persoane aflate în aşteptare se ridica la 55.

În acest sens, pentru a evita aglomeraţia, Direcţia Generală de Paşapoarte recomandă solicitanţilor de a merge la serviciile de paşapoarte la orele prânzului dar şi în zilele din partea a doua a săptămânii.

Unde se depun cererile pentru paşapoarte

- Cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice şi temporare se depun la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, indiferent de domiciliul sau reşedinţa solicitantului documentului de călătorie;

- S-a eliminat obligativitatea prezentării,  în fotocopie, a documentelor care însoţesc cererea de eliberare a paşaportului.

- Cererile sunt generate în sistem informatic la momentul depunerii la ghişeu a tuturor documentelor necesare şi se prezintă solicitantului pentru verificarea datelor înscrise şi semnătură. 

- La obţinerea paşapoartelor temporare pentru minorii sub 14 ani nu este necesară prezenţa acestora ci a două foto color 35 x 45 mm.

- S-a dezvoltat şi extins procedura de programare on-line pentru depunerea cererilor de eliberare a paşapoartelor simple cu scopul de a elimina cozile şi a reduce semnificativ timpul alocat operaţiunilor la ghişee.

- Paşaportul simplu electronic se ridică de la serviciul public comunitar sau de la misiunea diplomatică/oficiul consular al României în străinătate unde a fost depusă cererea ori, după caz, de la serviciul public comunitar sau de la misiunea diplomatică/oficiul consular ale României în străinătate pentru care a optat solicitantul;

- In funcţie de opţiunea solicitanţilor, paşaportul simplu electronic poate fi expediat, prin servicii de curierat, la domiciliul sau la reşedinţa titularului ori, după caz, la domiciliul sau la reşedinţa persoanei care a formulat cererea, cu suportarea de către aceştia a cheltuielilor de expediţie.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite