UNSAR, despre piaţa asigurărilor auto: În contractele de colaborare ale companiilor de asigurări pot exista astfel de prevederi cu privire la discount-uri

UNSAR, despre piaţa asigurărilor auto: În contractele de colaborare ale companiilor de asigurări pot exista astfel de prevederi cu privire la discount-uri

IUNSAR susţine că păgubiţii pot opta pentru plata în avans a despăgubirii

După publicarea unui articol conform căruia “asigurătorii le impun service-urilor colaboratoare să acorde discount-uri consistente la piesele auto folosite la reparaţii, lucru care face, practic, aproape imposibilă repararea maşinilor cu piese originale”, Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare (UNSAR) a venit cu o serie de precizări.

Ştiri pe aceeaşi temă

Astfel, UNSAR consideră că “informaţiile prezentate în articolul menţionat nu au ca fundament analize concrete, bazându-se doar pe anumite exemple punctuale, generalizate şi prezentate într-un mod tendenţios, pentru a se induce ideea unor practici incorecte la nivelul pieţei de asigurări”.   
 
Uniunea arată că în cadrul oricărui contract de colaborare pot exista, în mod normal,  discount-uri în funcţie de volumul de bussines. “Şi în cadrul contractelor de colaborare ale companiilor de asigurări pot exista astfel de prevederi cu privire la discount-uri ce privesc în mare măsură volumele de reparaţii. Astfel de clauze sunt confidenţiale şi privesc relaţia individuală între fiecare asigurător şi unitate reparatoare. Este cunoscut faptul că cifra de afaceri a unei unităţi service este, în mare parte, provenită din zonă de tinichigerie/vopsitorie, ceea ce înseamnă că aceste costuri sunt decontate de asigurători”, arată UNSAR. 
 
Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare mai arată că păgubitul poate cere plata în avans a despăgubirii şi îşi poate alege singur service-ul în care repară maşina. “Referitor la despăgubire şi dreptul păgubitului, acesta este consfinţit atât de legislaţia românească, cât şi de directivele europeane, chiar dacă în ultimul timp s-a încercat direcţionarea acestui drept către unitatea reparatoare, în defavoarea păgubitului. Readucem aminte că, în cadrul unui dosar de daună, relaţia este strict între Asigurător şi Păgubit, service-ul acţionând ca un furnizor terţ ce are ca rol repararea vehiculului la solicitarea păgubitului. De asemenea, orice păgubit poate solicita plata despăgubirii în avans, urmând că ulterior să îşi aleagă unitatea reparatoare. Mai mult, dacă costul total al reparaţiilor (justificat cu documente) depăşeşte suma primită, păgubitul poate solicita diferenţa de la asigurător”, a comunicat Uniunea. 
 
UNSAR susţine că nu cunoaşte cazuri în care decesul unei persoane într-un accident rutier să se datoreze unei bare de plastic şi că responsabilitatea respectării normelor de siguranţă cade în sarcina exclusivă a unităţii reparatoare.
 
“În plus, având în vedere afirmaţiile domnului Cristian Muntean, care aduc grave prejudicii de imagine industriei de asigurări, îi solicităm acestuia să ne furnizeze atât dovezile, cât şi sursa datelor privind siguranţa consumatorilor la care face referire. Menţionăm că industria de asigurări plasează întotdeauna consumatorul, siguranţa şi satisfacţia acestuia în centrul preocupărilor sale, astfel că orice informaţii care pot îmbunătăţi calitatea relaţiei cu acesta sunt vitale.  Din informaţiile deţinute de industria de asigurări şi conform celor difuzate în spaţiul public nu cunoaştem cazuri în care decesul unei persoane într-un accident rutier să se datoreze unei bare de plastic. Aceste afirmaţii trebuie susţinute de dovezi solide, de expertiza tehnică din dosarul respectiv, de o decizie a instanţei (în cazul în care există), precum şi de documentaţia INML. Mai mult, responsabilitatea respectării normelor de siguranţă aferente procesului de reparaţie cade în sarcina exclusivă a unităţii reparatoare, conform reglementărilor din domeniu. Indiferent că astfel de cazuri au fost înregistrate sau nu, dorim să menţionăm că, în orice moment, dacă unitatea reparatoare consideră că soluţia tehnică este neconformă cu normele de siguranţă, are obligaţia morală de a refuza efectuarea ei. Prin urmare, având în vedere gravitatea acuzaţiilor, considerăm imperios necesară justificarea lor prin expertize tehnice relevante sau decizii ale instanţelor” precizează UNSAR.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările