Un avion fără pilot, folosit în operaţiunea de căutare a lui Mircea Crăciun. A trecut o săptămână de la dispariţia pilotului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mia multe fotografii au fost trimise de turişti la MAI FOTO MAI
Mia multe fotografii au fost trimise de turişti la MAI FOTO MAI

Un avion fără pilot Hirrus este folosit în operaţiunea de căutare a lui Mircea Crăciun şi a planorului dispărut în urmă cu o săptămână. Peste 4.100 de fotografii de mare precizie au fost făcute pe o suprafaţă de 33 de kilometri pătraţi din zona vârfului Ţigăi, judeţul Braşov, au fost preluate de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) pentru a fi analizate.

Avionul fără pilot Hirrus, bazat pe tehnologia UAV (Unmanned Aerial Vehicles), a fost pus la dispoziţia autorităţilor de către Grupul Teamnet, arată Mediafax.

Potrivit unui comunicat de presă emis de companie, miercuri, în prima zi de monitorizare, avionul fără pilot a acoperit o suprafaţă de 33 de kilometri pătraţi din zona vârfului Ţigăi, judeţul Braşov, şi a făcut 4.136 de fotografii de mare precizie, în vederea realizării unei hărţi a suprafeţei monitorizate, în activitate fiind implicată şi o echipă de specialişti din cadrul companiei. 

Imaginile au fost preluate de către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă pentru a fi analizate, se arată într-un comunicat de presă al companiei.

Monitorizarea cu ajutorul avionului fără pilot a fost extinsă joi în zona Lacului Tărlung, Braşov.

Avionul fără pilot Hirrus are o autonomie de aproximativ trei ore şi poate atinge viteze de peste 110 kilometri pe oră la altitudini de peste 2.500 de metri.

Potrivit Hotnews.ro, Grupul Teamnet are legătură cu deputatul Sebastian Ghiţă, anchetat în prezent de DNA, fiind acuzat de fapte de trafic de influenţă, evaziune fiscală, spălare de bani, complicitate la schimbarea destinaţiei fondurilor UE şi coruperea alegătorilor la alegerile parlamentare din 2012 şi la cele prezidenţiale din 2014. Procurorii susţin că Sebastian Ghiţă, deşi a renunţat direct la acţiunile pe care le avea în diversele sale firme înca din 2012 când a devenit deputat, controlează încă, direct sau indirect (prin interpuşi - 23 persoane fizice) 54 de firme.

Pe de altă parte, potrivit unui comunicat de presă, Sebastian Ghiţă neagă orice implicare în decizia de utilizare a unui avion fără pilot aparţinând Grupului Teamnet în cazul misiunilor de căutare a planorului dispărut săptămâna trecută. De asemenea, Ghiţă afirmă că nu controlează compania amintită.

„Legea îmi interzice astăzi să iau legătură cu directorii firmei Teamnet care mi-au fost colegi de liceu. În ultimele luni aceştia au participat la proceduri publice şi pe unele am citit în presă că le-au câştigat.

Îi felicit şi declar că sunt mândru de ce au realizat în acea companie care a devenit cea mai importantă companie de IT din România. Dar declar public şi că nu controlez compania Teamnet. Ultimele luni au dovedit că sunt performanţi în piaţă şi că funcţionează fără nicio influenţă din partea mea.

Mă bucur că astăzi se implică în căutarea acelui cetăţean dispărut şi a planorului. Ideea nu a fost a mea şi nu am voie să comunic cu cei de la Teamnet. Deciziile şi le iau singuri în consiliul de administraţie împreună cu actionarii acestora care reprezintă instituţii financiare internaţionale respectabile.

Nu Sebastian Ghitムface acest gest şi cred că trebuie să încetăm cu această afirmaţie mincinoasă iar celor de la Teamnet să le recunoaştem meritele şi performanţele. Astăzi acolo lucrează peste 1.000 de programatori şi ingineri români. Cred că e important ca România să aibă firme de tehnologie cu sediul central în ţara noastră şi măcar parţial cu capital românesc“, precizează Sebastian Ghiţă în comunicatul dat publicităţii.

Pilotul Mircea Crăciun a dispărut joi, 6 august

Pilotul Mircea Crăciun este căutat de şapte zile de pompieri, jandarmi, salvamontişti şi voluntari, pe trasee din judeţele Prahova, Argeş, Braşov, Vrancea, Buzău, Bacău, Covasna şi Harghita. În operaţiunea de căutare sunt folosite autospeciale de teren, şenilate şi elicoptere, dar şi drone puse la dispoziţia echipelor de salvatori de către voluntari.

Secretarul de stat în Ministerul de Interne, Raed Arafat, a declarat că în căutarea pilotului Mircea Crăciun sunt verificate şi înregistrări cu camere de supraveghere montate în munţi, pe pârtii, la telecabine, la cabane sau la orice unitate care are astfel de echipamente.

Arafat a spus că şansa de a-l găsi în viaţă pe pilotul Mircea Crăciun este, cu fiecare zi care trece, tot mai mică. El a precizat că dacă planorul nu va fi găsit în urma căutărilor, Jandarmeria Montană şi Salvamont vor avea „o misiune continuă ca pe toate traseele pe care le fac, oricând sunt pe munte, să verifice şi planorul respectiv”.

Mircea Crăciun, considerat cel mai bun pilot de planor din România

Mircea Crăciun, care a dispărut cu planorul pe 6 august, după ce a decolat din Masivul Postăvarul, este considerat cel mai bun pilot de planor de distanţă din România, el pregătindu-se pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri în zbor liber.

Planorul cu care a zburat îl închiriase de la o firmă din străinătate şi îl testa pentru prima dată după asamblare, iar Aeroclubul Braşov l-a ajutat să se înalţe pentru a-şi lua zborul din Masivul Postăvarul.

Comandantul Aeroclubului Braşov, Stelian Cojocaru, spunea, pe 6 august, că atunci când a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav, pilotul Mircea Crăciun a spus că intenţionează să zboare aproximativ două-trei ore, fiind vorba despre un zbor de „verificare după asamblare”, potrivit unui comunicat de vineri al ROMATSA.

Procurorii Parchetului Curţii de Apel Braşov s-au sesizat din oficiu, pe rolul acestei unităţi constituindu-se din 6 august un dosar penal cu privire la faptul că în aceeaşi zi planorul, care a decolat fără un plan de zbor la ora 12.30, a dispărut, iar pilotul, singura persoană aflată la bord, nu a mai contactat reprezentanţii Aeroclublului Ghimbav sau familia şi nu a mai revenit la bază.

Nu era obligatoriu un plan de zbor

ROMATSA anunţa că Mircea Crăciun a folosit ultima dată telefonul mobil joi, la ora 13.06, în timp ce traversa staţiunea Predeal.

De asemenea, sursa citată menţiona că, potrivit reglementărilor în vigoare, pentru zborul în această clasă de spaţiu aerian nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor, iar pilotul poate obţine informaţii la cerere.

„Acesta nu a intrat în legătură radio cu ACC Bucureşti sau cu compartimentul de informare a zborurilor pentru a solicita informaţii. Pe ecranele radar nu au existat niciun fel de informaţii primite de la transponderul planorului. Potrivit relatărilor comandantului Aeroclubului Braşov, acesta a fost în legătură radio numai cu conducătorul de zbor de la Aerodromul Ghimbav. Prima informaţie referitoare la eveiment a fost primită de către ROMATSA de la comandantul Aeroclubului Braşov joi, la ora 21.39", se mai arăta în comunicatul citat.

Ministerul Transporturilor investighează motivele pentru care dispariţia planorului a fost anunţată cu întârziere, aparatul de zbor decolând joi la amiază de la Ghimbav, iar autorităţile au fost anunţate după nouă ore că nu a revenit la bază.

Planorul pilotat de Mircea Crăciun zbura într-o zonă de clasa G, adică spaţiul aerian liber, iar pilotul era singurul responsabil cu navigaţia şi cu păstrarea legăturii cu organele de trafic, a declarat, directorul general al Aeroclubului României, George Rotaru, citat de Mediafax.

Directorul general al Aeroclubului României a spus că, potrivit legislaţiei în vigoare, reprezentanţii Aerodromului Ghimbav nu aveau obligaţia de a monitoriza zborul planorului pilotat de Mircea Crăciun, întrucât era un zbor privat, pentru care s-a asigurat doar tractarea, după aceea pilotul comandant fiind singurul responsabil de menţinerea legăturii cu organele de trafic.

George Rotaru a mai spus că Aeroclubul României face o cercetare internă în acest caz.

Pagina de Facebook "Să-l găsim pe Mircea Crăciun"

Familia pilotului planorului dispărut de aproape o săptămână a creat pagina de Facebook "Să-l găsim pe Mircea Crăciun", unde colegii acestuia să poată posta opinii referitoare la traseele pe care ar putea fi căutat, arătând că "omul pasăre trebuie să se întoarce la familia şi prietenii lui".

"Am urmărit personal desfăşurarea căutărilor şi am fost impresionaţi de eforturile depuse de echipele de coordonare, factori de decizie, piloţi, tehnicieni şi personal auxiliar. Am scotocit pădurile împreună cu personalul ISU, salvamont, pădurari şi voluntari. Am văzut o bună organizare şi am simţit că toţi oamenii implicaţi au înţeles tensiunea prin care trecem. Altruismul tuturor ne-a copleşit. Le mulţumim din suflet pentru tot efortul. Mulţumim, de asemenea, Aeroclubului României, personalului MAI şi MApN şi voluntarilor care s-au implicat cu propriile aeronave, parapante sau alte mijloace tehnice. Chiar dacă timpul este cumva împotriva noastră, noi vom continua căutările cu orice mijloace şi oricâte sacrificii. Tatăl nostru a iubit enorm munţii peste care a zburat şi care l-au ajutat să-şi ţină aripile sus. Pe aceiaşi munţi trebuie să-i convingem acum să ni-l dea înapoi. Mircea Crăciun, omul pasăre, trebuie să se întoarcă la familia şi prietenii lui. Natura ne-a arătat încă o dată că este mai puternică decât oricine. Însă, tot ea ne va arăta drumul către tatăl nostru. Oricine doreşte să participe la căutări este binevenit", se arată într-o scrisoare de mulţumire semnată de unul dintre fiii pilotului.

El a anunţat că a deschis o pagină pe Facebook în care vor fi postate opiniile familiei şi ale colegilor de zbor apropiaţi lui Mircea Crăciun cu privire la itinerarele unde ar putea fi căutat.


"Pagina este intitulată «Să-l găsim pe Mircea Crăciun». Aici ne vom coordona căutările. Mulţumim încă o dată tuturor şi cât mai curând să creem o pagină cu titlul «L-am găsit pe Mircea Crăciun»", se mai arată în scrisoarea familiei pilotului.

Mai multe ştiri pe aceeaşi temă:

De ce nu a pornit emiţătorul planorului dispărut de cinci zile

Începând de marţi, căutările aeriene ale planorului dispărut joi vor fi făcute doar cu număr limitat de aeronave

EXCLUSIV Pilotul dispărut se antrena pentru un zbor de 1.000 de kilometri cu planorul. Colegii spun că era cel mai bun pilot al României la acest tip de aparat

Căutările planorului dispărut în munţi, reluate duminică. Raed Arafat: În fotografiile primite nu putea fi decât planorul dispărut

MT investighează motivele pentru care dispariţia planorului a fost anunţată cu întârziere

Căutarea pilotului de planor dispărut, extinsă în Harghita şi Neamţ. Arafat: „Cu cât se prelungeşte timpul, şansele scad semnificativ”

Operaţiunile de căutare a planorului dispărut, sistate până sâmbătă dimineaţă

Un planor dispărut aseara este de negăsit La căutări participă şi salvamontişti din Câmpulung. “Căutăm degeaba pe Dealul Sasului”, spune şeful  Salvamont Argeş

Brambureală totală în găsirea pilotului planorului. ISU Braşov continuă căutările. Găsirea cadavrului de către Salvamont, neconfirmată

Alarmă falsă. Pilotul planorului dispărut de la Braşov nu a fost găsit!

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite