Ultimele cuvinte ale pilotului avionului prăbuşit în Etiopia. Ce au auzit controlorii de trafic aerian

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Avionul aproape s-a pulberizat atunci când s-a izbit de pământ
Avionul aproape s-a pulberizat atunci când s-a izbit de pământ

Pilotul avionului Ethiopian Airlines prăbuşit duminică le-a spus controlorilor de trafic aerian „că are probleme cu controlarea aeronavei şi a cerut permisiunea de a reveni pe aeroport”, a anunţat Tewolde GebreMariam, CEO-ul Ethiopian Airlines.

Spre groaza operatorilor din turnul de control, avionul a dispărut de pe radare chiar în  momentul în care i se comunica pilotului acceptul de aterizare. Aeronava s-a izbit de pământ făcând un crater de 10 metri adâncime la locul impactului. 

GebreMariam a mai declarat că pilotul era antrenat special pentru avioanele Boeing 737 MAX 8 şi a precizat că există similarităţi între acest accident aviatic şi cel al avionului prăbuşit în luna octombrie, în Indonezia. 

Cutiile negre au fost găsite

CEO-ul Ethiopian Airlines a subliniat că, după accidentul Lion Air, piloţii Ethiopian Airlines au fost pregătiţi suplimentar în privinţa procedurilor de zbor pentru 737 MAX 8, dar prăbuşirea tot a avut loc cu toate că la manşă se afla un pilot experimentat. „Cred că există nişte întrebări fără răspuns privind avionul respectiv”, este de părere GebreMariam, întrebat dacă toate modelele de Boeing 737 MAX ar trebui suspendate temporar din uz.

Cutiile negre ale avionul Ethiopian Airlines care conţin convorbirile din cabină şi, mai important, toţi parametrii de zbor ai aeronavei au fost recuperate, ceea ce va permite investigatorilor să afle cauza exactă a accidentului.

Europa le-a închis spaţiul aerian Boeing-urilor Max

Marţi seara, Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a decis suspendarea zborurilor avioanelor Boeing 737-8 Max şi 737-9 Max în spaţiul Uniunii Europene, după accidentul aerian din Etiopia, soldat cu 157 de morţi. „În urma tragicului accident al unui avion Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines (cursa ET302), Agenţia UE pentru Siguranţa Aviaţiei ia toate măsurile pentru a garanta siguranţa pasagerilor. Ca măsură de precauţie, EASA a publicat astăzi o directivă pentru siguranţa aeronautică, în vigoare de la ora 19.00 UTC (21.00, ora României), prin care se suspendă toate operaţiunile de zbor cu toate aparatele de tip Boeing Model 737-8 MAX şi 737-9 MAX în Europa. În plus, EASA a publicat o directivă de siguranţă, în vigoare de la ora 19.00 UTC (21.00, ora României), prin care se suspendă toate zborurile comerciale efectuate de companii care au sedii în ţări terţe cu avioane de aceste tipuri, spre UE sau dinspre UE", a transmis instituţia marţi seară într-un comunicat.

Un cursă de la Otopeni spre Dubai a rămas la sol

Decizia EASA a avut efecte imediate şi pe Aeroportul Henri Coandă din Capitală. Concret, zborul FZ 1796 al companiei Fly Dubai, care urma să decoleze din Bucureşti către Dubai marţi seară, la ora 23:30, a fost anulat.  Operatorul aerian a asigurat pentru cei 60 de pasageri reprogramarea pe un zbor din 13 martie şi cazarea la hotel. Fly Dubai era singura companie care opera acest tip de avioane pe Otopeni.

Boeing  737 MAX 8 FOTO EPA-EFE
Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite