Udrea: Brandul turistic al României a fost declarat original şi unic de către OSIM şi OHIM

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat astăzi că identitatea vizuală a brandului turistic al României a fost declarată originală şi unică de către Oficiul Internaţional pentru Invenţii şi Mărci (OHIM) şi Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM), care au şi înregistrat-o.

"În 28 octombrie, logoul turistic a trecut şi de OHIM. Îl vom folosi în toate campaniile viitoare", a afirmat într-o conferinţă de presă ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea.

Citiţi şi:

România va fi promovată ca destinaţie turistică pe Facebook

Ministrul a mai spus că în urmă cu o lună a primit răspunsul celor de la OSIM, prin care brandul turistic de ţară a fost declarat original şi unic, fiind astfel înregistrat oficial de minister la acest organism.

Totodată, Udrea a afirmat că a primit o declaraţie de la  Tom Nulens (despre care presa a scris că ar fi fost creatorul unei frunze similare folosită de o firmă din Marea Britanie, n.r.) că frunza din creaţia grafică aferentă brandului turistic al României este un desen original şi că nu-i aparţine.

"Cel despre care s-a scris că ar fi creator ne-a dat o declaraţie în care specifică faptul că nu este vorba de un produs identic, ci este un desen original şi îl recunoaşte ca atare. În aceste condiţii, brandul României este considerat original pe piaţa internă şi internaţională şi îl vom folosi în toate campaniile viitoare, inclusiv în cea pe care o vom derula împreună cu Facebook", a declarat Udrea. Vezi aici detalii.

Brandul de turism a fost realizat de asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres.

Lansat în 29 iulie la Shanghai (China), la Expo 2010, brandul invită la explorarea "grădinii carpatice" în culori vii, predominant nuanţe de verde, dar şi albastru, galben şi portocaliu. În centrul logoului apare scris "România" într-un font rotund şi o frunză în nuanţe de verde şi albastru.

În ziua lansării acestuia, pe site-ul unei companii din străinătate a apărut o imagine asemănătoare cu identitatea vizuală a brandului României.

Ministrul Elena Udrea a declarat, în legătură cu zvonurile apărute privind plagiatul logo-ului, că întreg conceptul a fost cumpărat cu toate drepturile de autor şi că situaţia este legală.

Ulterior, MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicaţii privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic şi alte simboluri comercializate pe internet şi a precizat că nu va efectua plăţi până la clarificarea acestor aspecte.

Realizarea brandului turistic a costat 894.970 de euro, iar pentru brandul de ţară vor fi cheltuite 75 de milioane de euro până în 2013, această finanţare fiind exclusiv europeană.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite