Soluţia simplă şi ieftină pentru a evita tragediile de pe şosele. ONG: Care e prioritatea CNAIR, viteza celor puternici sau siguranţa celor mulţi?

Soluţia simplă şi ieftină pentru a evita tragediile de pe şosele. ONG: Care e prioritatea CNAIR, viteza celor puternici sau siguranţa celor mulţi?

Foto Facebook / Asociaţia Pro Infrastructură

Asociaţia Pro Infrastructură spune că există o soluţie simplă şi ieftină de a separa sensurile şi a evita separatoarele de sens, anume aplicarea sistemului 2 + 1 alternativ. „De ce nu este generalizată soluţia? Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (şi a celor cu girofar)”, afirmă reprezentanţii Pro Infrastructură.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Opt din cele 24 de victime ale accidentelor rutiere din acest weekend şi-au pierdut viaţa în ciocnirea frontală de pe DN2, în judeţul Bacău, la Răcăciuni.” 

Asociaţia a spus că a atras atenţia în repetate rânduri că pentru DN2 şi pe alte drumuri de 13 metri lăţime există o soluţie simplă şi ieftină de a separa sensurile şi a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Măsura a fost implementată parţial pe cei 10 km dintre Sineşti şi Moviliţa, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani.

„Solicităm CNAIR să spună cu nume şi prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului #2plus1alternativ pe DN2 şi DN28. Cerem doamnei director Mariana Ioniţă să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranţa celor mulţi?

Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităţilor. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet uşor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lăţime", a transmis, miercuri, Asociaţia Pro Infrastructură.” a scris asociaţia pe Facebook.

Asociaţia Pro Infrastructură cere analizarea serioasă a reţelei de drumuri naţionale pentru a putea fi identificate zonele unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente fără depăşire pentru a intra pe contrasens.

„Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranţă rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naţionale.

Nu în ultimul rând avem un mesaj pentru pasagerii microbuzelor. Poate că aţi observat că aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folosiţi centura de siguranţă şi cereţi şi celorlalţi călători să-şi pună centura!", adaugă sursa citată.

În paralel cu DN2, Compania de Drumuri are în plan realizarea unei autostrăzi cu indicativul A7 pe ruta Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Paşcani - Siret, arteră care pe viitor va decongestiona DN2 şi va prelua marea majoritate a traficului care tranzitează Moldova pe axa Nord-Sud. Proiectul este momentan în faza licitaţiei pe tronsonul Ploieşti - Buzău, şi în etapele finale ale proiectării de la Buzău până la Paşcani. De la Paşcani la Suceava şi Siret, proiectul A7 este încă în faza studiului de fezabilitate.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările