Declaraţia unui pilot care a zburat recent cu avionul prăbuşit: Avea sistem ELT fapt care ridică „un mare semn de întrebare”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În urma accidentului aviatic două persoane au murit şi alte cinci au fost rănite. FOTO: Mircea Petrescu de la Salvamont Bihor
În urma accidentului aviatic două persoane au murit şi alte cinci au fost rănite. FOTO: Mircea Petrescu de la Salvamont Bihor

Pilotul Valentin Ialomiţeanu a afirmat marţi, în cadrul unei emisiuni live a unui site de ştiri, că avionul prăbuşit luni în Munţii Apuseni avea sistem ELT (Emergency Locator Transmitter), dispozitiv care porneşte automat în cazul unui impact şi emite pentru a facilita localizarea.

Valentin Ialomiţeanu a declarat de la începutul emisiunii faptul că în urmă cu două săptămâni a realizat un zbor cu acest avion.

„Am făcut un zbor tehnic de pe Băneasa, ocazie cu care am verificat aparatele, instalaţiile, şi mi-am dat acordul. Singurul lucru pe care l-am reclamat noi era un ADF (sistem de navigaţie - n.r.)”, a afirmat pilotul precizând că una din problemele sesizate pe foaia de observaţie erau chederele de la uşă prin care trecea vântul. Ulterior, aceste chedere au fost schimbate la fel ca şi ADF-ul”, a subliniat pilotul în cadrul unei emisiuni a Gândul Live.

Una din precizările făcute de Ialomiţeanu este faptul că este „un mare semn de întrebare” problemele în localizarea aparatului, despre care a spus că avea sistem ELT, care merge pe trei frecvenţe şi care porneşte automat în urma unui impact.

„Azi-noapte, dispecerul care a rămas la Şcoală a primit un telefon de la ROMATSA, care i-a spus: «Opriţi ELT-ul ăla, că ne înnebuneşte»". Acesta poate fi auzit în cască, fiind un piuit continuu, pentru că emite pentru a fi localizat, a explicat Ialomiţeanu, fiind citat de Mediafax.  „ROMTSA trebuia să confirme semnalul ELT şi să spună locul unde se găseşte”, a adăugat pilotul român

Pilotul a vorbit şi despre circumstanţele procedurii accidentului, acesta fiind de părere că a existat un front atmosferic propice pentru givraj.

Ei au mers foarte bine în partea de sud a Carpaţilor. A fost o atmosferă propice, nu s-a întâmplat nimic. Când au ajuns la Făgăraş, probabil a început să se depună gheaţă, că ei zburau în plafon şi la un moment dat, după ce au trecut de munţi, au cerut să coboare, fiindcă se depusese gheaţă pe ei. Şi au coborât la 8.500. Asta am înţeles. Au trecut peste Sibiu şi şi-au continuat drumul” a adăugat Valentin Ialomiţeanu.

Una din problemele aterizării avionului, considerată şi neşansa a pilotului Iovan, a fost faptul că a în momentul în care a atins solul, aeronava a rotită : „A avut neşansa acelui copac care l-a rotit, practic”, a precizat Ialomiţeanu.  

În urma accidentului aviatic pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion au murit, iar copilotul şi patru medici au fost răniţi grav.

Materiale pe aceeaşi temă:

De ce n-a folosit Poliţia sistemul de localizare GSM: este destinat doar „cauzelor penale“ şi numai cu mandat

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Alba, Florin Roman, a precizat, marţi, că în cazul operaţiunii de salvare declanşată în urma accidentul aviatic care a avut loc luni în Munţii Apuseni au existat „probleme foarte mari de comunicare” şi că din cauza legislaţiei, victimele nu au putut fi găsite mai repede. Pe de altă parte, Poliţia Română a precizat că sistemul de urmărire din dotare nu poate fi folosit decât cu acordul magistraţilor.

Medic supravieţuitor: Datorită lui Iovan suntem în viaţă. Tânăra care a murit avea 23 de ani şi era studentă în anul V. Rezultatul autopsiei

Victimele accidentului aviatic de la Cluj sunt în stare stabilă. Mai mult, medicul Radu Zamfir, cel care a ţinut legătura telefonic cu salvatorii după prăbuşirea aeronavei s-a întors marţi în Capitală. Pe de altă parte, Ministerul Apărării Naţionale a informat că tânăra care a murit în accident are 23 de ani, este studentă în anul V, şi în această misiune participa ca voluntar. Rezultatele autopsiei: studenta şi Adrian Iovan au murit de frig.

Fratele studentei care a murit în avionul pilotat de Iovan: Nu are rost să căutăm vinovaţi. Avionul era un sicriu cu aripi

Aurelia Ion, tânără studentă la Medicină care a murit, ieri, în accidentul aviatic din Cluj a lăsat în urmă o familie îndoliată care spune că nu încearcă să caute vinovaţi, dar că se simte deranjată de mediatizarea excesivă a acestui accident

UPDATE FOTO Tragedia aviatică din Apuseni: Adrian Iovan şi o rezidentă au murit. Medicii din Cluj: ceilalţi cinci răniţi sunt internaţi la Terapie Intensivă

Pilotul Adrian Iovan, aflat la bordul aparatului de zbor care a aterizat forţat, luni, în Munţii Apuseni, a murit. La câteva minute, rezidenta din acelaşi avion a murit. Avionul, care efectua o cursă medicală de la Bucureşti la Oradea, a forţat aterizarea într-o pădure de la graniţa judeţelor Cluj, Alba şi Bihor. La bord se aflau patru doctori, o rezidentă şi doi piloţi, care urmau să aducă în Bucureşti mai multe organe pentru transplant.

EXCLUSIV Marius Pop, salvator în Apuseni: „112 e de vină pentru întârzierea de peste două ore. Coordonatele erau greşite“

Marius Pop, unul dintre cei care se ocupă de Transsylvania Offroad, un club cunoscut printre pasionaţii de offroad din Cluj, a fost unul dintre cei care au ajuns primii la locul tragicului accident aviatic care a avut loc în Munţii Apuseni şi în urma căruia pilot avionului, Adrian Iovan, şi o rezidentă şi-au pierdut viaţa

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite