Se întâmplă în România: „AOPA” vs. AOPA

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sursa: thisishistorictimes.com
Sursa: thisishistorictimes.com

Aviaţia este un domeniu în care educaţia este primordială, pentru că un pilot educat este poate un pilot mai sigur. Luând în considerare acest fapt, sunt ferm convins că existenţa acestor două asociaţii concurente ajută la dezvoltarea aviaţiei de mici dimensiuni din România. Trecând peste principiul existenţei, există totuşi problema existenţei a două asociaţii în România ce se numesc AOPA.

Ţinând cont că Adevarul nu este un ziar din Madagascar şi că eu nu scriu acum în malagasy, consider că existenţa acestor două asociaţii este cât se poate de absurdă.

AOPA (Aircraft Owners and Pilots Association) este o organizaţie internaţională ce are ca scop protejarea intereselor piloţilor şi a proprietarilor de aeronave mici. Există 68 de organizaţii membre la nivel mondial ce reprezintă 470,000 de piloţi. Toată lumea a înţeles, inclusiv Namibia, regula impusă de AOPA Internaţional: fiecare ţară trebuie să aibă o singură asociaţie AOPA, nu mai multe. Noi în România suntem speciali şi nu am înţeles, însă aici lucrurile se complică.

AOPA România (Asociaţia Piloţilor şi Proprietarilor de Aeronave) este membră AOPA Internaţional din anul 2006. Ei au statutul şi mandatul necesar să se numească AOPA, pentru că fac parte din asociaţia mamă. Toate bune şi frumoase până în 2012 când apar în scenă Radu Merica şi A.O.P.A. România. Este adevărat, totuşi, că AOPA România nu are puterea financiară a A.O.P.A. România. Este la fel de adevărat că lipsesc totuşi din AOPA România: proprietari de bănci, consuli onorifici, presedinţi de camere de comerţ, vânzători de maşini scumpe şi aşa mai departe. Însă AOPA România schimbă legislaţie şi se zbate pentru interesele piloţilor şi proprietarilor din România, A.O.P.A. România mai puţin.

Aşadar, Radu Merica şi ai lui au contactat prin 2012 AOPA Internaţional pentru a fi afiliaţi. Din nefericire pentru A.O.P.A. România, asociaţia mamă i-a refuzat pentru că exista deja o AOPA în România. Acest fapt însă nu i-a descurajat, şi a apărut în Romania o A.O.P.A. ce nu are nicio legătură cu AOPA Internaţional. Unii oameni ar putea spune că aceasta este reclamă falsă şi aceşti oameni probabil ar avea dreptate, în condiţiile în care A.O.P.A. România nu precizează nicăieri că nu sunt sunt afiliaţi cu AOPA Internaţional şi se numesc AOPA (pardon, se numesc A.O.P.A.).

Poziţia oficială a AOPA Internaţional a fost elegantă, aceştia consideră că cele două AOPA trebuie să se înţeleagă şi să formeze o singură asociaţie. Este o idee bună, în condiţiile în care ambele asociaţii doresc să susţină aviaţia de mici dimensiuni din România. De fapt, AOPA România şi A.O.P.A. România erau în tratative pentru a deveni o singură asociaţie. Din nefericire pentru aviaţia din România, aceste tratative s-au încheiat subit acum trei zile.

A.O.P.A. România, asociaţia neafiliată cu AOPA Internaţional, a înregistrat marca AOPA în România. Mai mult decât atât, aceştia au dat în judecată AOPA România (organizaţia legitimă) pentru folosirea “ilegală” a mărcii recent înregistrate. Evident nu sunt avocat, deci nu sunt sigur cât de legitime sunt aceste demersuri făcute de Radu Merica şi A.O.P.A. România. Nu ştiu nici dacă acordul WIPO de la Paris se aplică în aceste circumstanţe, ţinând cont că marca AOPA este recunoscută naţional/internaţional şi este deja înregistrată în Statele Unite. Sunt totuşi un om ce înţelege absurdul şi consider că Radu Merică şi A.O.P.A. România au ieşit la vânătoare de himere.

În primul rând, conflictul dintre cele două asociaţii face rău aviaţiei din România.

În al doile rând, A.O.P.A. România nu este afiliată cu AOPA Internaţional. În aceste condiţii, ţinând cont că aceştia oferă servicii similare cu cele oferite de AOPA Internaţional, A.O.P.A. România se foloseşte de numele şi de reputaţia AOPA Internaţional.

În al treilea rând, consider că este inadmisibil ca o asociaţie să înregistreze, fără permisiunea AOPA Internaţional, o marcă folosită în 68 de ţări şi folosită de AOPA România din 2006.

Pentru bine tuturor şi pentru binele aviaţiei din România, consider că este ideal ca Radu Merica şi A.O.P.A. România să revină la masa negocierilor. Urmează un proces lung, un proces absurd şi un proces care afectează imaginea ambelor asociaţii. Adevărul este că dacă decizi să te târăşti prin haznale, sunt şanse minime să ajungi la final mirosind a levanţică.

Somatie PDF: Link

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite