România, la coada clasamentului siguranţei rutiere, cu 85 de victime la un milion, peste dublul mediei europene

România, la coada clasamentului siguranţei rutiere, cu 85 de victime la un milion, peste dublul mediei europene

Foto Arhiva

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura arată că, şi în anul pandemic 2020, România a fost tot la coada clasamentului siguranţei rutiere, cu 85 de victime la un milion de locuitori, peste dublul mediei europene, anunţă news.ro.

Concentrarea discursului public pe autostrăzi nu va schimba radical poziţia codaşă a României din cauză că aproape jumătate din victime sunt pietoni şi biciclişti, cea mai mare pondere din Europa", afirmă ei.
 
Ei arată că adăugarea de benzi la bulevardele urbane, "preferată de mulţi primari deoarece aduce voturi", face acele drumuri mult mai greu de traversat de către pietoni.
 

Ce este Viziunea Zero

Reprezentanţii asociaţiei vorbesc despre Viziunea Zero pentru siguranţă rutieră, "care porneşte de la ideea că oamenii nu sunt perfecţi şi că pot greşi" şi susţin că niciun efort de a preveni eroarea umană prin infrastructură nu este prea mare întrucât "numărul acceptabil de vieţi umane pierdute pe şosele este zero".
 
"Deci siguranţa poate fi crescută preponderent prin infrastructură, nu prin legislaţie. Aşadar, propunerea legislativă recentă de a impune o viteză maximă pe bicicletă este caraghioasă. Ce urmează, viteza maximă la mersul pe jos? În spiritul Viziunii Zero, pietonii şi bicicliştii sunt participanţi la trafic neprotejaţi, deci trebuie protejaţi cu infrastructură, şi nu blamaţi regulat cu expresii de tipul "indisciplina pietonilor". Remarcăm că politicienii nu se gândesc la aceştia pentru că mulţi dintre ei se deplasează exclusiv cu maşina", adaugă Pro Infrastructura.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările