Probleme cu etica şi integritatea la Secretariatul General al Guvernului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
La SGG, angajaţii nu au fişa postului si nici Cod de etică şi integritate
La SGG, angajaţii nu au fişa postului si nici Cod de etică şi integritate

Raportul Curţii de Conturi despre activitatea Secretariatului General al Guvernului (SGG) în 2011 scoate la iveală haosul organizatoric şi proasta gestionare a fondurilor.

Din punct de vedere organizatoric, inspectorii care au realizat auditul financiar şi de performanţă la SGG au semnalat, printre altele, că la nivelul acestei instituţii nu a fost implementat în totalitate “Standardul 1 – «Etica, integritatea»”, în sensul că nu a fost elaborat un Cod de conduită etică ce trebuie adus la cunoştinţă tuturor angajaţilor entităţii. 

Muncă dupa ureche

Conducerea SGG nu a adaptat nici Regulamentul de organizare şi funcţionare în conformitate cu modificările aduse prin Organigramă şi Statul de funcţii. 

Regulamentul de organizare şi funcţionare al SGG a fost aprobat în anul 2008, ori, de la această dată şi până la data auditului, au intervenit mai multe modificări ale organigramei şi ale statului de funcţii ale entităţii.

În acelaşi timp, nu a fost întocmit şi aprobat prin ordin al secretarului general al Guvernului regulamentul de organizare şi funcţionare a Unităţii centrale pentru coordonarea parteneriatului public-privat. 

Inspectorii au constatat că pentru personalul acestei direcţii nu au fost întocmite fişele de post astfel încât acestea să cuprindă atribuţii şi sarcini clare şi precise, potrivit nivelului funcţiei deţinute. 

Neorganizarea şi neexercitarea corespunzătoare a controlului intern la Secretariatului General al Guvernului şi la unităţile subordonate acestuia, precum şi neasigurarea coordonării, îndrumării şi controlului activităţilor tuturor compartimentelor în scopul realizării atribuţiilor ce le revin acestora a avut consecinţe grave în activitatea SGG.

Aşa se explică faptul că inspectorii Curţii de Conturi acuză acum modul în care datele financiare au fost reflectate în evidenţa contabilă, în situaţiile financiare anuale şi în Inventarul centralizat al statului, precum şi modul de angajare şi plată a cheltuielilor bugetare.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite