Paşaportul Covid: cum va arăta şi de unde îl vom putea obţine

Paşaportul Covid: cum va arăta şi de unde îl vom putea obţine

Certificatul verde european va putea fi prezentat fizic, dar şi în format electronic FOTO Shutterstock

Paşaportul COVID, menit să faciliteze călătoriile în interiorul blocului comunitar în condiţiile pandemiei şi care încă face obiectul negocierilor politice în cadrul UE, a intrat într-o fază de teste care ar trebui să-i permită să fie operaţional din punct de vedere tehnic în luna iunie, înaintea începerii sezonului estival, a anunţat Comisia Europeană.

Ştiri pe aceeaşi temă

Astfel, s-a demarat un proces de testare a interconectării la nivel european şi a „punţii” care va centraliza şi administra cheile publice ale ţărilor membre pentru verificarea semnăturilor certificatelor digitale verzi, România fiind programată în 21 mai, a comunicat Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS). „STS a transmis, în data de 6 mai a.c., către grupul de suport tehnic de la nivel european, certificate digitale verzi de test pentru verificarea implementării de către fiecare ţară a procesului de generare şi verificare a acestora. Acestea au fost verificate şi validate cu succes de către ţările membre”, precizează reprezentanţii instituţiei.
 
Paşapoartele COVID sau Certificatele digitale verzi care vor facilita libera circulaţie în Uniunea Europeană (UE), pe timpul pandemiei de COVID-19, vor fi implementate în România cu suportul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS). Potrivit STS, soluţia tehnică dezvoltată de instituţie va fi interconectată cu cele implementate de către celelalte state membre ale UE pentru a permite eliminarea restricţiilor de testare sau carantină la trecerea frontierei. „Certificatele vor conţine un cod QR şi se vor putea vizualiza, respectiv descărca dintr-un portal web securizat. Fiecare persoană care s-a vaccinat împotriva COVID-19, care s-a recuperat după această afecţiune sau care deţine un rezultat negativ la testarea COVID-19 în ultimele 72 de ore va putea să descarce gratuit certificatul verde digital. De asemenea, certificatele vor putea fi utilizate şi în format tipărit”, mai arată STS. 
 

Verificarea se va face instantaneu

În urma consultărilor cu experţii grupului tehnic de lucru constituit la nivel european, a fost avansată soluţia tehnică care va include o aplicaţie web pentru generarea certificatelor şi o aplicaţie pentru smartphone (Android) pentru verificarea certificatelor emise în ţară sau emise de alte state. Codul QR din certificat va conţine informaţii de identificare (nume, prenume şi data naşterii), precum şi informaţii medicale esenţiale, semnate digital, pentru a se garanta autenticitatea datelor. Documentele vor respecta toate regulile de protecţie a datelor personale şi vor putea fi utilizate la trecerea frontierei, însoţite de actul individual de identitate.
 
Surse din STS au declarat că, după ce sistemul va fi pus în funcţiune, o persoană va prezenta la autorităţile de frontieră respectivul cod QR (într-o aplicaţie sau în format pdf pe telefon, sau un print în format A4), iar acestea vor verifica instantaneu după scanare valabilitatea certificatului verde european pe baza semnăturii electronice. De precizat că nici în format electronic, dar nici în cel fizic certificatul verde european nu are vreo legătură cu documentele eliberate acum la vaccinare sau la accesarea portalului adulti.renv.ro

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările