Parcul auto al Poliţiei Rutiere se înnoieşte cu 400 de maşini Volkswagen Polo

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Poliţia Rutieră va avea 400 de maşini noi în dotare FOTO Adevărul
Poliţia Rutieră va avea 400 de maşini noi în dotare FOTO Adevărul

Poliţia Rutieră va primi 400 de maşini Volkswagen Polo. Primele autospeciale vor fi împărţite în această săptămână în toată ţara, iar ele nu fac parte din categoria celor din scandalul Dieselgate.

Maşinile au fost achiziţionate de Ministerul de Interne printr-o licitaţie care s-a încheiat recent. Anunţul licitaţiei a fost postat pe site de licitaţii.

Potrivit unor surse din Ministerul de Interne, cele 400 de maşini au motoare economice, astfel că nu fac parte din categoria celor din scandalul Dieselgate. Au 90 de cai putere, iar nivelul de echipare este Comfortline.

Noile autoturisme vor fi folosite de Poliţia Rutieră şi vor fi împărţite în toate judeţele ţării. Preţul de achiziţie pentru fiecare model este de aproximativ 13. 000 de euro.  

Pe 7 octombrie, Volkswagen a anunţat că va începe, în luna ianuarie, rechemarea la service a vehiculelor echipate cu softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, operaţiunea urmând să fie finalizată până la sfârşitul lui 2016.

Ce modele au probleme

Sunt afectate modelele diesel cu motorizări de 1,2 litri, 1,6 şi 2 litri din serie EA 189. În cazul Volkswagen, softul este prezent pe modelele Golf, Passat, Beetle şi Jetta, maşina de teren Tiguan, plus furgonetele Caddy şi microbuzele Transporter. În cazul Audi, sunt afectate modelele  A1, A3, A4, A6, dar şi maşinile de teren Q3 şi Q5 şi cele sport Audi TT. 

În cazul Skoda, constructorul ceh a instalat motoarele în cauză pe o serie de modele mai vechi ale seriilor Octavia, Superb, Rapid, Fabia şi Roomster, potrivit publicaţiei „Prague Post“. 

Şi Seat a livrat 700.000 de autoturisme cu motoare măsluite, fabricate între 2009 şi 2014. Compania nu a detaliat modelele, dar „El Pais“ scria că ar fi vorba de Leon, Ibiza şi Alhambra, dar şi Exeo şi Altea, acestea din urmă nemaifiind acum în producţie.

Prejudiciul pe care statul român l-a estimat în cazul Volkswagen pentru cele 105.303 maşini inventariate ca fiind cu probleme se ridică la 123,6 milioane de lei. Astfel, statul se va îndrepta împotriva constructorului auto pentru recuperarea pagubei, însă instrumentarea efectivă a cazului va începe numai după ce autorităţile germane vor transmite informaţiile oficiale. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite