„Olandezul plutitor“ face bărci de lux

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tony Selva, un antreprenor venit în România acum 15 ani, construieşte ambarcaţiuni pentru oameni de afaceri din Europa şi Dubai. Meşterul olandez trebuia să facă din Severin un centru de referinţă în producţia de bărci de avangardă. El speră să scoată astfel zona din criză.

În vârstă de 44 de ani, Tony Selva este divorţat şi are un copil. Acum 15 ani, el a lăsat totul în Olanda şi a venit în România, unde a pus pe picioare o afacere cu ambarcaţiuni de lux. S-a remarcat repede, datorită priceperii cu care lucrează: a scos pe piaţă modele unice, iar ultima sa realizare e inspirată din filmele americane. Construită special pentru armată, ambarcaţiunea e blindată şi echipată cu sisteme moderne.

„Este o navă militară, foarte greu detectabilă pe radar, este antiglonţ şi extrem de rapidă. Are un motor de 500 cai putere, care dezvoltă o viteză de peste 120 kilometri la oră. E o barcă de asalt, un fel de Hummer pe apă", spune constructorul olandez. Prototipul a fost prezentat la o expoziţie din Anglia, şi a tras interesul multor investitori bogaţi din ţările arabe. În ianuarie, Tony va prezenta modelul în Dubai.

„Întotdeauna căutăm să facem ceva deosebit. De data asta, chiar am reuşit. Împreună cu proiectantul meu din Constanţa, cu care colaborez de 15 ani, m-am gândit să facem ceva ce nu a fost văzut nicăieri", explică Selva. Preţul navei este cuprins între 40.000 şi 120.000 de euro, în funcţie de motor şi dotări.

Ambarcaţiuni din lemn nobil

Pe malul Dunării, la Hinova, Antonio Selva realizează în atelierele Q Selva Industries, ambarcaţiuni personalizate de tip runabouts (ambarcaţiuni mai mari decât şalupele, în care încap 4-8 persoane), veliere şi alte proiecte futuriste. Unul dintre acestea este modelul Stealth Interceptor. Constructorul foloseşte o tehnologie de vârf cu materiale compozite, combinate cu materialele rezistente clasice, precum lemnul, pielea sau oţelul inoxidabil. Toate proiectele sunt finisate, fiecare în parte, în funcţie de gustul şi de dorinţele clienţilor.

„Sunt precum un croitor de lux, dar domeniul meu este construcţia de ambarcaţiuni. Aproape toate bărcile sunt făcute din fibre de carbon şi kevlar. Kevlarul este cunoscut pentru faptul că este antiglonţ. E foarte uşor şi asta permite să construim ambarcaţiuni care merg mult mai repede decât cele din fibră de sticlă obişnuită. Finisajul îl facem din lemn nobil. Îl folosim foarte mult, pentru că e bun ca antiderapant pe punte şi mahon, pentru că arată foarte frumos cu lac", ne dezvăluie olandezul. Deşi construieşte modele unice, pe care le vinde celor cu bani mulţi, Tony Selva nu a scăpat nici el de criză.

„Prototipul îl fac aproape singur şi cu câţiva prieteni foarte buni care sunt tot timpul în jurul meu. Munca e diferită în fiecare zi. Nu este producţie de serie. După ce ieşim din criză, o să facem în Severin producţie de serie. În toată lumea e un regres în perioada asta şi mai ales în domeniul nostru, de lux. Se simte peste tot, în toate ţările, diminuarea comenzilor", adaugă olandezul. El spune că modelele pe care le construieşte nu se adresează doar bogaţilor.

„Producţia se adresează nu numai bogaţilor, ci şi oamenilor care vor să aibă ceva deosebit. Oamenii cu stil sunt clienţii mei. În mod obişnuit, clienţii sunt firmele străine care deja vând ambarcaţiuni şi şalupe speciale. Pentru ele, noi construim conceptele noi şi prototipuri", conchide Tony Selva.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite