OLAF a luat la puricat actele Metrorex

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Agenţii au făcut verificări cu privire la plăţile făcute de Metrorex
Agenţii au făcut verificări cu privire la plăţile făcute de Metrorex

Veniţi direct de la Bruxelles, agenţii Oficiul European de Luptă Anti–Fraudă (OLAF) au luat la verificat acte din ograda Ministerul Transporturilor în legătură cu plăţile făcute de Metrorex către constructorii magistralei 5 de metrou Drumul Taberei.

Concret, descinderea a avut loc la sediul Metrorex de unde au şi fost ridicate documentele. OLAF suspectează plăţi supraevaluate către consorţiul de firme condus de Astaldi în care s-au mai asociat companiile FCC Construccion - Delta ACM - AB Construct. Aceleaşi surse susţin că respectivele plăţi s-ar fi fi făcut cu complicitatea unor agajaţi Metrorex, companie deţinută de Ministerul Transporturilor. Devizul proiectului Magistralei 5 este de 3,2 miliarde de lei, investiţia fiind, practic, de 2,65 miliarde de lei din fonduri europene structurale nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007- 2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

OLAF nu crede în controalele de la Bucureşti

Controlul OLAF vine cu toate că documentele investiţiei în Magistrala 5 metrou au făcut obiectul verificărilor Autorităţii de Management POS-T şi ale Autorităţii de Audit, cele două instituţii anunţând că nu au identificat aspecte care să contravină regulilor şi procedurilor prevăzute de reglementările europene şi naţionale.

Constructorul italian Astaldi este implicat în două contracte pe Magistrala M5.  Primul contract, din 2011, este pentru execuţia tronsonului Râul Doamnei-Eroilor 2 (PSS Operă) - 6,2 km, 9 staţii. Astaldi conduce asocierea cu FCC Construccion-Delta ACM-AB Construct şi a câştigat licitaţia cu o ofertă de 987,9 milioane de lei fără TVA. Cel de-al doilea contract, semnat în 2015, se referă la instalarea căii de rulare, a instalaţiilor şi finisajele staţiilor pe tronsonul M5 Râul Doamnei-Eroilor 2. În acest contract Astaldi participă în asociere cu FCC Construccion (Spania), UTI (Tiberiu Urdăreanu) şi Activ Group Management, iar valoarea este de 180 de milioane de euro. 

Întârzierea minimă este de trei ani

Reamintim că magistrala 5 a metroului bucureştean este unul dintre cele mai aşteptate proiecte de infrastructură din Capitală. Termenul de finalizare iniţial era 2015, însă a fost amânat în repetate rânduri, ultima promisiune fiind finalul lui 2018.  Unele surse susţin că magistrala fi dată în folosinţă nici în acest an, fiind posibilă încă o amânare până în 2020.  Această întârziere ar putea fi legată de achiziţionarea sistemului de siguranţă. Licitaţia pentru aceste echipamente a fost contestată. În România, compania Astaldi a fost implicată în mai multe proiecte, printre acestea numărându-se Pasajul Basarab din Bucureşti şi Stadionul Naţional.

OLAF este instituţia anticorupţie a Comisiei Europene care verifică modul în care sunt cheltuite fondurile europene de statele membre UE. Rapoartele şi sesizările OLAF stau la baza unor anchete judiciare.

Evenimente



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite