Noi încercări de modificare a Codului Rutier. Ce propuneri aduc parlamentarii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Mihaela Cojocariu
FOTO Mihaela Cojocariu

Parlamentarii vor să aducă o nouă modificare Codului Rutier, astfel încât dosarele şoferilor care au fost amendaţi şi au contestat măsura în instanţă să nu mai fie judecate de instanţa din judeţul în care s-a comis abaterea. Concret, aceste contestaţii ar putea fi discutate de instanţa pe raza căreia îşi are domiciliul conducătorul auto.

Mai mulţi parlamentari propun o nouă modificare a Codului Rutier, astfel încât şoferii amendaţi şi care au contestat în instanţă măsura să nu mai fie nevoiţi să se deplasaze în oraşul în care au fost sancţionaţi. 

Parlamentarii vor ca aceste dosare să fie preluate de instanţa pe raza căreia şoferul îşi are domiciliu, însă asta doar în situaţia în care nu au existat vătămători corporale.

„Statul tot la fel câştigă şi la Constanţa dacă mă judecă pe mine, şi la Iaşi. De ce ne deplasăm noi, dacă tot ajung la instanţă? De ce trebuie să ajung la Craiova, unde trec o dată pe an? Acolo mi s-a întâmplat şi trebuie să plec de la Vatra Dornei până la Craiova să mă duc să îmi susţin cauza. E vorba de timp, de bani consumaţi aiurea, o zi de muncă pierdută”, a declarat deputatul PSD Ioan Munteanu pentru Digi24.

Iniţiatorii precizează că astfel vor putea fi ajutaţi şi magistraţii.

„Una e unde circulă 500 de maşini pe zi şi alta unde circulă 50 de maşini pe zi. Îi eliberăm şi pe judecătorii din zona aia. De exemplu, traversezi ţara, iei amendă la Timişoara şi eşti de la Buzău. Trebuie să te duci la Timişoara la proces. Nu tot judecători sunt şi la Buzău şi la Timişoara?”, argumentează Ion Melinte, deputat PSD.

Propunerea va ajunge prima dată în Senat.

Iniţiatorii acestui proiect legislativ au precizat că nu au cerut punctul de vedere al Ministerului de Interne.

O altă propunere: eliminarea limitării vitezei autoturismelor sub 50 km/h în localitate

Aceasta nu este prima încercare din acest an de modificare a Codului Rutier. Deputatul UDMR Marton Arpad a depus la Senat o propunere legislativă de modificare a Ordonanţei Guvernului 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, care prevede eliminarea limitării vitezei autoturismelor sub 50 km/oră pe tot traseul unei localităţi şi restrângerea acestei limitări la o distanţă minimă necesară, care să nu depăşească 3 km.

În plus, potrivit propunerii legislative, în afara localităţilor, limitările de viteză trebuie restrânse pe o distanţă minimă necesară care să nu depăşească 3 km, cu excepţia lucrărilor în executare.

”Dacă limitarea este stabilită din cauza frecventelor accidentări pe timp de iarnă sau fenomene care fac drumul lunecos, trebuie să fie folosite panouri adiţionale care trimit la situaţiile în care restricţia este aplicabilă”, arată iniţiatorul.

Proiectul mai prevede că semnalizarea lucărilor care se execută pe drumurile publice trebuie îndepărtată imediat după încheierea acestora de către executantul lucrării.

Iniţiatorul mai propune ca, în lipsa unei semnalizări care să precizeze lungimea sectorului pe care se aplică limită de viteză inferioară vitezei maxime de 50 km/h, semnificaţia acestor indicatoare încetează în intersecţia cea mai apropiată.

În plus, contravenţiile aplicate din cauza limitărilor de viteză realizate cu încălcarea articolelor din propunerea legislativă pot fi contestate în contencios administrativ.

Pe aceeaşi temă:

Proiect UDMR pentru eliminarea limitării vitezei autoturismelor sub 50 km/h în localitate

Guvernul vrea să reducă accidentele rutiere cu 60% prin modificarea Legii siguranţei circulaţiei

Se întorc hingherii de maşini? Ce le mai pregătesc parlamentarii şoferilor

Razie în Capitală. Pe cine au „vânat” poliţiştii de la Rutieră FOTO

Noile amenzi rutiere. Câţi bani trebuie să scoată din buzunare şoferii indisciplinaţi

Evenimente



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite