Ministrul de Interne trimite corpul de control la Vrancea, după ce o fată a fost lăsată de izbelişte de poliţişti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul interimar al Afacerilor Interne, Mihai Fifor, anunţă că trimite Corpul de Control la Vrancea, unde un poliţist i-a spus unei tinere că nu are echipaje de Poliţie disponibile. „Cine a greşit pleacă acasă”, a spus Fifor.

„Nu am niciun fel de toleranţă faţă de astfel de situaţii. Luni dimineaţa Corpul de Control al Ministerului de Interne va fi prezent la Vrancea pentru a vedea ce s-a întâmplat acolo. De îndată ce vom avea rezultatele acestui control, le vom face publice. Dacă s-a greşit, cine a greşit pleacă acasă”, a declarat Mihai Fifor.

La aceeaşi conferinţă de presă, susţinută la Iaşi, premierul Viorica Dăncilă a declarat că îşi menţine declaraţi potrivit căreia va duce un adevărat război împotriva criminalităţii.

Joi, poliţiştii din Vrancea au început o anchetă, după ce o fată a sunat la 112 şi ar fi cerut ajutor, iar un dispecer i-ar fi răspuns că nu are echipaje disponibile pentru a-i oferi asistenţă.

„La nivelul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Vrancea, conducerea a dispus verificări prin structura specializată, structura de control intern, urmând ca în funcţie de rezultatul verificărilor să se dispună măsurile legale care se impun”, declara purtătorul de cuvânt al IPJ Vrancea, Paula Enache.

Dialogul dintre operatoarea de la 112 şi o tânără care a sunat pentru ajutor

Poliţiştii din Vrancea au început o anchetă, după ce o fată a sunat la 112 şi ar fi cerut ajutor, iar un dispecer i-ar fi răspuns că nu are echipaje disponibile pentru a-i oferi asistenţă.,

Tânăra, care era acasă, fusese urmărită de mai mulţi bărbaţi, şi a cerut la 112 să vină un echipaj de poliţie, întrucât trebuie să plece din nou cu maşina şi îi este frică. Ea a sunat de trei ori, iar ultimul dialog a fost şi cel mai consistent, în care operatoarea i-a spus că poliţiştii sunt implicaţi în misiuni şi nu există oameni disponibili la acel moment.

Operator 112: Repet acelaşi lucru pe care vi l-am spus şi mai devreme, colegii mei vor interveni atunci când vor termina activităţile pe care le desfăşoară acum. Eu vă cred, dar mai mult nu vă putem ajuta.

Tânăra: Eu vă cred, dar nu pot să aştept două ore după un echipaj!

Operator 112: Nu avem încotro, domnişoară! Există varianta să dureze o jumătate de oră, să dureze 2, 3 sau 4 ore, nu ştiu când vor termina.

Tânăra: Eu vă înţeleg! Şi dacă eu vreau să plec cu maşina şi domnul mă va şicana şi mă va accidenta în trafic…

Operator 112: Eu vă recomand să staţi în condiţii de siguranţă până vor sosi colegii mei. Nu avem cum! Vă înţeleg supărarea, dar nu avem cum…

Tânăra: Şi cât timp ar trebui să aştept ca să pot pleca?

Operator 112: Habar nu am! Poate dura jumătate de oră, poate dura o oră, poate dura 20 de minute sau poate dura 3 ore. Habar nu am!  Doamnă, domnişoară, să nu credeţi că ei au altă treabă decât munca de poliţie! Sunt la un caz unde cineva era ameninţat cu un cuţit că va fi omorât. Adică trebuiau să fie acolo…

Tânăra: Toate echipajele?

Operator 112: Nu toate, doamnă. V-am dat exemplu doar de unul. Asta este legislaţia. La revedere!

STS: A vorbit cu dispecerul poliţiei

STS precizează că tânăra din Vrancea care a sunat la 112 a discutat cu dispecerul poliţiei şi nu cu operatorul serviciului de urgenţă, mai ales pentru că acesta nu deţine informaţii privind echipajele disponibile pentru intervenţie, ci redirecţionează datele către dispeceratele specializate.

„La Centrul Unic pentru Apeluri de Urgenţă Vrancea s-au înregistrat două apeluri în data de 13.08.2019, la ora 01:00:33, respectiv 01:25:35. Conform Metodologiei privind cooperarea agenţiilor specializate de intervenţie în cazul urgenţelor primite prin Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă, operatorul 112 al STS a transferat apelul către dispecerul agenţiei specializate, în acest caz, dispecerul IPJ Vrancea, la ora 01:01:27, respectiv 01:25:45”, precizează reprezentanţii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, printr-un comunicat de presă, citat de Mediafax.

Potrivit sursei citate, responsabilităţile operatorilor 112 constau în preluarea apelurilor, identificarea urgenţelor, colectarea datelor referitoare la identificarea apelantului şi locul şi transferul acestora către dispeceratele specializate de intervenţie pentru a fi alocate resursele necesare.

„Precizăm că operatorul 112 al STS din cadrul Centrului Unic pentru Apeluri de Urgenţă Vrancea nu a purtat discuţii cu apelantul referitoare la disponibilitatea/indisponibilitatea şi alocarea resurselor necesare intervenţiei la caz, nu a făcut precizări privind timpul de intervenţie, iar informaţiile referitoare la coordonarea şi desfăşurarea intervenţiei sunt atribuţiile dispeceratelor agenţiilor specializate de intervenţie, în cazul de faţă, ale dispeceratului Poliţiei”, mai explică STS.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite