Ministrul Educaţiei vrea învăţământ obligatoriu de 12 ani

Ministrul Educaţiei vrea învăţământ obligatoriu de 12 ani

Înainte de şcoală, toţi copiii ar urma să meargă la grupa mare      FOTO: Adevărul

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a anunţat ieri că, din 2015, învăţământul va deveni obligatoriu de la cinci ani, adică toţi copiii vor merge la grupa mare înainte de a intra la şcoală, iar a doua limbă străină se va studia din clasa a III-a, mai devreme cu doi ani.

Învăţământul obligatoriu în România va începe de la 5 ani, cu grupa mare de la grădiniţă, cel mai devreme din 2015, urmând modelul altor state europene, a anunţat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, ieri, la o conferinţă a Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI).

„În cel mult doi ani trebuie să coborâm vârsta de intrare în învăţământul obligatoriu, la cinci ani, să fie obligatorie cel puţin grupa mare de la grădiniţă. Sunt state unde această vârstă este de patru sau chiar de trei ani. Este bine să îl duci pe copil la şcoală cât mai devreme“, a explicat ministrul măsura care vizează limitarea fenomenului abandonului şcolar.

Oficialul a explicat că măsura vizează 2% din copiii de cinci ani, care nu sunt duşi acum de părinţi la grădiniţă în grupa mare, înainte de a intra la clasa pregătitoare, clasă devenită obligatorie de anul trecut.

Senatorul Liviu Pop a declarat ieri că-l sprijină în Parlament pe Pricopie vizavi de propunerea de a avea învăţământul obligatoriu de 12 ani, în loc de 10 ani, cât este acum.

Ministrul a anunţat şi o altă măsură, calibrată de asemenea pe modelul altor state europene. „Vrem să coborâm vârsta obligatorie de învăţare a celei de-a doua limbi străine de la clasa a V-a la clasa a III-a", a declarat Remus Pricopie.

„Sistemul nu e pregătit“

Expertul pe educaţie şi cofondatorul platformei Edusfera, Tincuţa Apăteanu, de asemenea blogger pe adevarul.ro,  consideră că ideea introducerii învăţământului obligatoriu de la vârsta de cinci ani nu se potriveşte actualului sistem de educaţie din România.

„Sistemul nostru nu este pregătit pentru aşa ceva, baza materială fiind slabă, profesorii demotivaţi. Gândindu-mă la cum arată şcolile din România în zilele noastre, obligativitatea de la cinci ani mi se pare o măsură forţată, momentan. Mai întâi, ar trebui ca elevii din mediile defavorizate social să fie sprijiniţi ca să ajungă la şcoală“, a spus Apăteanu.

Aceasta este, însă, de acord cu măsura propusă de Pricopie de a introduce a doua limbă străină mai devreme cu doi ani. Apăteanu spune că, în zilele noastre, competenţele digitale şi limbile străine sunt esenţiale şi studiul lor trebuie început cât mai devreme, pentru ca elevii să se perfecţioneze mai repede.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: