Şoselele ciuruite şi birocraţia, principalii aliaţi ai Rusiei într-un conflict cu NATO în Europa de Est

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Trupele US Army ar rămâne blocate în traficul din Europa în cazul unui conflict militar cu Rusia. Aceasta este îngrijorarea comandanţilor americani care zilele trecute au atras atenţia că infrastructura sub orice critică, birocraţia şi planificarea proastă sunt principalii aliaţi ai Rusiei într-un conflict cu NATO care s-ar purta în estul Europei.

Militarii americani au ajuns la această concluzie după o serie de exerciţii militare executate în ţări din estul continentului european, exerciţii în care s-a simulat tocmai deplasarea acestor trupe în caz de escaladare a unui conflict în zonă. Concret, maşinile grele nu s-au putut strecura pe drumurile înguste, iar unele poduri, măcinate de rugină, au fost la un pas de prăbuşire când au fost traversate tancurile americane Abrams. În plus, la trecerea frontierelor militarii au fost verificaţi la paşapoarte de funcţionari scrupuloşi, iar operatorii feroviari nu au dat prioritate garniturilor militare.

17 formulare completate şi aprobate

Aceste deplasări sunt vitale în cazul unui conflict pentru că NATO are permanent în ţările din Est numai forţe care formează un schelet al structurii de apărare. Pentru ca aceasta să devină operaţională trebuie adăugate forţele principale care trebuie să se deplaseze sute de kilometri. Astfel, Rusia ar putea profita de timpul pierdut de militarii americani pentru completarea şi aprobarea a 17 formulare strict necesare pentru trecerea din Germania în Polonia, de exemplu. Apoi, transportul pe calea ferată pune probleme foarte mari forţelor americane. Conform  locotenentului-colonel Adam Lackey, au fost necesare două săptămâni pentru ca blindatele Stryker să ajungă din România înapoi în Germania după o serie de exerciţii executate la Marea Neagră.

Este vorba de 12 garnituri cu echipamente militare care au traversat printre altele România şi Ungaria. Responsabilii maghiari de la frontieră nu au agreat modul în care au organizat românii transportul şi, drept urmare, calendarul de transport a fost total dat peste cap. Concret, un inspector a blocat garniturile şi s-a întors pentru a da undă verde abia după câteva zile.

Drept urmare, când au ajuns în Germania, garniturile nu au mai prins fereastra în trafic şi au aşteptat după toate trenurile de pasageri.

Militarii americani care deserveau aceste blindate au ajuns în Germania pe calea aerului, dar nu s-au putut antrena pentru că au fost „pietoni” timp de cel puţin două săptămâni pentru că blindatele lor Stryker mai mult au stat cu tot cu garniturile pe care erau încărcate.

Ecartamentul sovietic îşi face treaba

Militarii americani se plâng şi de regulile existente în unele ţări europene. Astfel, Germania are o infrastructură foarte bună, dar convoaiele militare au voie să intre pe autostrăzi numai noaptea. Suedia, care nu este ţară NATO, dar ai cărei militari sunt umăr la umăr cu cei ai Alianţei, cere o notificare cu trei săptămâni înainte pentru a se obţine toate aprobările care permit trupelor străine să-i treacă graniţa. Apoi, garniturile militare trec greu din Polonia şi Lituania pentru că cea din urmă are ecartamentul în standard sovietic. „Dacă ajungem acolo în 45 de zile, este foarte târziu”, a declarat generalul cu două stele Steven Shapiro, care şi coordonează mişcarea de trupe şi echipamente ale Armatei S.U.A. prin Europa.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite