Hingherii de maşini din Capitală promit că vor ridica în doar 60 de secunde autovehiculele parcate aiurea

Hingherii de maşini din Capitală promit că vor ridica în doar 60 de secunde autovehiculele parcate aiurea

Recuperarea unei maşini ridicate de compania Primăriei Capitalei va costa cel puţin 500 de lei

Compania Municipală Managementul Transportului (CMMT) din cadrul Primăriei Capitalei a lansat licitaţia pentru achiziţia a şase autospeciale de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar, valoarea estimativă a contractului fiind de 2,94 milioane de lei, fără TVA.

 Iar din caietul de sarcini reiese că angajaţii companiei vor fi poate cei mai eficienţi din câţi există deoarece mai marii companiei îşi propun să ridice maşinile parcate neregulamentar în 60 de secunde. Există însă şi o problemă:  maşinile voluminoase şi luxoase şi, drept urmare, foarte scumpe nu vor putea fi ridicate de angajaţii companiei din holdingul Primăriei. Din motive tehnice.
 
O oprire la bancomat vă lasă fără maşină
 
Concret, conform cerinţelor, echipamentul de pe viitoarele autospeciale ale CMMT trebuie să fie performant pentru că timpul operaţiunii de ridicare trebuie să fie de maximum 60 secunde pe autovehicul, de la momentul poziţionării autospecialei, lângă autovehiculul parcat neregulamentar. Prin „operaţiune de ridicare" se înţelege întreaga succesiune de operaţiuni efectuate de la momentul opririi autospecialei în vederea ridicării autovehiculului parcat neregulamentar, până la momentul în care autovehiculul este încărcat şi asigurat pe autospecială, iar autospeciala poate pleca din locul respectiv, arată economica.net.  Aşadar, teoretic, riscaţi să rămâneţi fără maşină şi dacă faceţi o oprire pentru o mică achiziţie de la un magazin de cartier sau pentru a merge la bancomat. 
 
Din orice poziţie 
 
Conform caietului de sarcini, autospecialele cu platformă şi sistem de încărcare liftant lateral trebuie să asigure ridicarea în siguranţă a vehiculelor pe roţi staţionate neregulamentar pe domeniul public (carosabil, trotuare, spaţii verzi etc.), din orice poziţie care permite folosirea sistemului. PMB vrea ca autospecialele să aibă motoare diesel minim Euro 6, autoşasiul să aibă zece tone, să fie 4x2, să aibă lungimea de minimum 7,5 metri, lăţimea de doi metri, să poată fi operat de o singură persoană, respectiv conducătorul autospecialei, şi să aibă durată lungă de funcţionare indiferent de condiţiile meteo sau de anotimp.
 
Autoturismele masive vor avea imunitate
 
De asemenea, autospecialele trebuie să aibă abilitatea de a ridica vehiculul în funcţie de necesităţi, fie de pe dreapta, fie de pe stânga, să fie echipate cu cameră de vizibilitate pe timp de noapte şi cu sistem de telecomandă care să permită vizualizarea tuturor comenzilor de ridicare de pe scaunul şoferului şi să aibă capacitate de ridicare de minimum 2.500 kg. 
 
Drept urmare, dacă furnizorul de autospeciale se încadrează la minimul cerinţei, maşini luxoase ca BMW X 5 M, Mercedes G Class,  Audi Q7, unele variante de BMW seria 7 sau Porsche Cayenne, dar şi maşini de teren ca Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Ford Ranger şi, evident, Hummer nu vor putea fi ridicate pentru că depăşesc sarcina care poate fi ridicată în siguranţă de autospecialele PMB. 
 
Cum se va taxa ridicarea maşinilor
 
Pe 20 decembrie 2018, Primăria Capitalei a supus dezbaterii publice un proiect de hotărâre conform căruia vehiculele staţionate neregulamentar pe drumurile publice, care fac parte din reţeaua principală de străzi a municipiului Bucureşti, vor putea fi ridicate şi depozitate, fiind eliberate ulterior în baza unor tarife. Eliberarea vehiculului se va face numai după ce proprietarul sau deţinătorul legal al acestuia va achita tarifele de ridicare, transport şi depozitare care pleacă de la 500 de lei şi cresc cu 150 de lei cu fiecare zi de depozitare. ;
 
Ridicarea va putea fi contestată cu succes în instanţă
 
Procedura declaşată acum de Primăria Capitalei pare forţată dacă avem în vedere că, în luna noiembrie a anului trecut, Curtea de Apel Bucureşti a decis anularea tuturor hotărârilor de Consiliu General prin care au fost înfiinţate cele 22 de companii municipale ale Primăriei Capitalei, deci şi pe cea referitoare la  Compania Municipală Managementul Transportului, atrag atenţia experţii în drept. „Admite recursurile formulate. Casează în parte sentinţa atacată şi, în rejudecare,: Admite acţiunea şi, în consecinţă, anulează actele administrative contestate în cauză. Menţine celelalte dispoziţii ale sentinţei. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică astăzi, 22.11.2018”, spuneau în pronunţare judecătorii secţiei  Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.  
 
Drept urmare, avocatul Adrian Cuculis consideră că această activitate de ridicare a autoturismelor va putea fi atacată de bucureşteni. „Cetăţenii vor putea contesta imediat şi cu succes în instanţă faptul că  maşina le-a fost ridicată de o societate comercială înfiinţată ilegal”, a specificat avocatul. 
 
Dacă apreciezi acest articol, te aşteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: