VIDEO FOTO Piloţii români de F-16 Fighting Falcon, realimentare în aer de la un avion cisternă american

VIDEO FOTO Piloţii români de F-16 Fighting Falcon, realimentare în aer de la un avion cisternă american

Avion F-16 Fighting Falcon al Forţelor Aeriene Române alimentat în zbor de la un avion cisternă american FOTO MAPN

Piloţii Escadrilei 53 Vânătoare din cadrul Forţelor Aeriene Române care zboară sub numele “WARHAWKS” (Şoimii războiului –n.red.)  au executat, în zilele de 12 şi 13 martie,  misiuni de realimentare în aer a avioanelor F-16 Fighting Falcon.

 
Operaţiunile s-au realizat cu un avion cisternă KC-135 Stratotanker, aparţinând 100th Air Refueling Wing din cadrul USAFE (United States Air Forces in Europe), avion special destinat pentru realizarea realimentării în aer a avioanelor cu reacţie, iar zborurile s-au executat la o altitudine cuprinsă între 7000 şi 10.000 de metri, arată MApN.
 
Autonomia de zbor a aeronavelor de luptă F-16 Fighting Falcon este de aproximativ trei ore, iar după realimentarea în aer, proces care durează câteva minute, timpul de zbor creşte cu două ore.
 
Piloţii români au primit calificarea pentru realizarea unor astfel de proceduri în cadrul Cursului de trecere pe aeronava de luptă F-16 Fighting Falcon, care a avut loc în Portugalia.
 
Cum se face realimentarea
 
Realimentarea în aer este procesul de transfer al combustibilului de aviaţie dintr-o aeronavă militară special destinată (cunoscută sub denumirea generică de “aeronavă cisternă”) şi o altă aeronavă (ex: de luptă, de transport, de control şi supraveghere aeriană – AWACS) care are capacitatea de a fi realimentată în aer, pe timpul zborului.
Desfăşurarea unei astfel de operaţiuni implică o sincronizare perfectă între aeronava care este realimentată, denumită generic “aeronavă primitoare”, şi aeronava cisternă. Pentru a realiza această sincronizare, “aeronava primitoare” trebuie să se poziţioneze la câţiva metri în spatele aeronavei cisternă, mai jos decât aceasta, şi să zboare cu aceeaşi viteză şi la aceeaşi înălţime pe tot parcursul procesului de transfer al combustibilului. Atât aeronava cisternă, cât şi aeronava (sau aeronavele) “primitoare” vor zbura în formaţie standard şi vor fi permanent sub controlul şi monitorizarea structurilor de dirijare ale traficului aerian responsabile de controlul şi siguranţa zborurilor în zona sau pe ruta respectivă.
 
Sistemul este compus în principal din pompe, conducte rigide (sau flexibile) telescopice aflate la bordul aeronavei cisternă, precum şi “prize” (cuple) de admisie a combustibilului dispuse pe aeronavele care sunt realimentate. Un operator aflat la bordul aeronavei cisternă iniţiază transferul combustibilului atunci când sunt îndeplinite toate condiţiile necesare de siguranţă şi are aprobarea pilotului “aeronavei primitoare” pentru începerea operaţiunii. Pe timpul desfăşurării acesteia, operatorul trebuie să menţină o legatură radio permanentă, pe o frecvenţă radio dedicată, atât cu pilotul aeronavei care este realimentată, cât şi cu echipajul aeronavei cisternă. Acest lucru este necesar pentru a reacţiona oportun la orice situaţie care ar putea periclita  operaţiunea şi ar impune întreruperea transferul combustibilului şi “decuplarea” rapidă a celor două aeronave în deplină siguranţă.
 .

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: