Faza băşcăliei pe Educaţia Naţională

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

”Mutarea biroului ministerial în teritoriu” a început anul acesta în forţă, am aflat din comunicatul  Ministerului Educaţiei şi am văzut la televizor, prin descinderile de imagine la câteva amărâte şi mici unităţi de învăţământ din noroaiele Bărăganului ialomiţean ! Doamna ministru a prins în flagrant delict o învăţătoare care ţipa la copii şi a deschis personal uşa wc-urilor din fundul curţii şcolii, să vadă care sunt problemele !

Cum rezolvă ministrul Învăţământului problemele din sistem! Cetăţenii României au aşteptări fireşti ca guvernanţii, oricare ar fi aceştia, să rezolve problemele, să facă ceva pentru ţara aceasta pe care cu toţii declară că o iubesc din toţi rărunchii! Guvernările anterioare ştim ce ”isprăvi” au făcut, cu ce ”realizări” s-au lăudat. Cu toate acestea, ţara a rămas în noroaie! Nu a scos-o nici Vasilica! Acum este rândul guvernului liberal provizoriu să arate ce face, ce rezolvă, pe ce culmi de civilizaţie şi progres duc patria. Ce grijă au de copii, de educaţia şi viitorul lor!

Unul dintre miniştrii actuali, Monica Anisie, unsă în fruntea Educaţiei Naţionale, unde au mai fost demnitari celebri, după care au rămas potopul şi poreclele binemeritate-”Abramburica”, Pamblică”, ”Genunche”- a reuşit, la rândul ei, în buna tradiţie românească, să iasă în evidenţă în puţinele luni de când ocupă fotoliul ministerial! Profesoară de meserie, în Capitală, la un liceu de top, doamna ministru a hotărât să iasă în teritoriu, să meargă în noroaie, să cunoască problemele şcolii la faţa locului şi să facă ceva pentru rezolvarea lor. Oare doamna profesoară nu cunoştea, după ani de zile de lucrat în sistem, problemele educaţiei naţionale! Sau nu avea/are încredere în conducerile inspectoratelor şcolare judeţene, politizate de decenii întregi, din moment ce a schimbat inspectorii şefi de culoare roşie cu alţii de culoare galbenă?

,,Aşa cum am anunţat, sunt hotărătă să îmi mut «biroul» în teritoriu. Voi petrece cel mai mult timp printre colegii profesori şi elevi. Cadrele didactice trebuie să fie consiliate pentru asigurarea actului educaţional de calitate. Trebuie să ne ajutăm colegii, nu să îi punem la zid. Totodată, trebuie asigurate condiţii optime pentru elevi. Voi trimite tuturor primarilor o scrisoare deschisă prin care le voi solicita să investească în educaţie, deoarece finanţarea corespunzătoare a educaţiei trebuie să fie un efort comun între stat şi autorităţile administraţiei publice locale. Fac un apel public către toţi primarii din România să citească atent art. 105 din Legea nr.1/2011 şi să asigure finanţare corespunzătoare în bugetele pe 2020. Am constatat cu tristeţe că, de la adoptarea Legii nr.1/2011, unele autorităţi publice locale au alocat puţin spre deloc bani pentru educaţie, deşi aveau o obligaţie legală şi morală în acest sens. O şcoală bună înseamnă o comunitate consolidată! Investiţia în grădiniţe, şcoli şi licee înseamnă investiţia în comunitatea locală unde ele funcţionează", a declarat Monica Anisie, ministrul Educaţiei şi Cercetării.

”Mutarea biroului ministerial în teritoriu” a început anul acesta în forţă, pe 14 ianuarie, după cum am aflat din comunicatul de presă al  Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi după cum am văzut cu toţii la televizor, prin descinderile de imagine la câteva amărâte şi mici unităţi de învăţământ din noroaiele Bărăganului ialomiţean ! Doamna ministru a prins în flagrant delict o învăţătoare care ţipa la copii şi a deschis personal uşa wc-urilor din fundul curţii şcolii, să vadă care sunt problemele !

”Marţi, 14 Ianuarie, 2020

Unităţile de învăţământ vizitate:

  • Grădiniţa din satul Frumuşica, comuna Axintele
  • Şcoala din comuna Axintele
  • Grădiniţa din comuna Sălcioara din judeţul Ialomiţa

Monica Anisie, ministrul Educaţiei şi Cercetării, a început de astăzi, 14 ianuarie 2020, vizitele neanunţate în unităţile de învăţământ preuniversitar. Vizate au fost două grădiniţe şi o şcoală din judeţul Ialomiţa: Grădiniţa din satul Frumuşica, Şcoala Generală din comuna Axintele şi Grădiniţa din comuna Sălcioara. Aceste vizite au scopul de a identifica problemele reale cu care se confruntă elevii şi profesorii, dar şi de a vedea care este stadiul lucrărilor din aceste unităţi de învăţământ pentru renovarea/amenajarea toaletelor.

Toate cele trei unităţi de învăţământ au fost incluse în diferite programe de reabilitare, însă primarii nu au reuşit să modernizeze clădirile respective şi să asigure condiţii decente pentru elevi şi profesori.

Monica Anisie, ministrul Educaţiei şi Cercetării, a constat că toaletele sunt amenajate în curtea unităţilor de învăţământ, iar elevii sunt nevoiţi să meargă prin frig, noroi şi nesupravegheaţi până acolo. De asemenea, pentru cele două grădiniţe verificate nu există pază la intrare, în condiţiile în care autorităţile publice locale sunt responsabile să asigure siguranţa în unităţile de învăţământ pe care le administrează. O altă problemă identificată a fost cea legată de asigurarea încălzirii în sălile de clasă.

Monica Anisie, ministrul Educaţiei şi Cercetării, va continua seria de vizite neanunţate în şcolile din ţară.”-anunţă comunicatul de presă al instituţiei (https://www.edu.ro/monica-anisie-ministrul-educa%C8%9Biei-%C8%99i-cercet%C4%83rii-%E2%80%9Eo-%C8%99coal%C4%83-bun%C4%83-%C3%AEnseamn%C4%83-o-comunitate-consolidat%C4%83%E2%80%9D)

Strategia şi modul de lucru al şefei de la Învăţământ au creat multe reacţii, opinii diverse şi controversate, emoţie în rândurile opiniei publice, al cadrelor din sistem, dar şi al fanilor politici ai domniei sale. Unii speră să se schimbe ceva în bine, alţii sunt reticenţi din moment ce primari aflaţi în funcţie de ani mulţi, cum este cel din Axintele, Grigore Tudor, cu 12 ani de primărie, nu a fost în stare să facă nişte toalete decente în şcoli ! Alte voci spun că ministrul trebuia să ştie situaţia şcolilor din România din moment ce lucrează de ani buni în sistem şi că trebuie să se ocupe de alte probleme grave ale Educaţiei Naţionale şi să-i pună pe subalternii din teritoriu să-şi facă treaba.

Într-un Comunicat de presă, Coaliţia pentru Educaţie, care reuneşte mai multe organizaţii neguvernamentale active în domeniu, solicită acţiuni concrete pentru rezolvarea problemei şcolilor şi grădiniţelor cu WC-uri în curte :

15.01.2020 –  ”Organizaţiile membre ale Coaliţiei pentru Educaţie fac apel la Executiv, Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi la autorităţile locale pentru ca, împreună, să rezolve de urgenţă problema şcolilor şi grădiniţelor cu WC-uri în curte. Au trecut 9 luni de la fatidicul accident prin care un copil de 3 ani a murit într-o unitate de învăţământ cu grup sanitar neconform şi amplasat în exteriorul construcţiei unităţii de învăţământ. Suntem la un pas de tragedia de a pierde alte vieţi în fiecare zi. Timpul descinderilor mediatice şi a proiectelor pe hârtie trebuie să ia sfârşit.


Şcolile şi grădiniţele cu WC-urile în curte TREBUIE să fie modernizate, fie închise, fie înlocuite cu construcţii noi. “Recenta descindere a d-nei ministru Monica Anisie din păcate nu reflectă o noutate nici pentru domnia sa, nici pentru organizaţiile membre ale Coaliţiei şi nici pentru cetăţenii acestei ţări. În mai 2019, Ministerului Educaţiei şi Cercetării anunţa asumarea unui Program Naţional de instalare de grupuri sanitare ceea ce presupunea alocarea a 64,9 milioane de lei către 858 de scoli care au toaleta în curte, fără apă şi canalizare. Ce s-a întâmplat cu acel program? Care au fost şi sunt acţiunile Ministerului Educaţiei şi Cercetării cu privire la funcţionarea şi implementarea acelui program. Ne-a fost tuturor clar că descentralizarea şi autorităţile locale nu reuşesc să soluţioneze aceste probleme, iar acest program era gândit tocmai pentru a rezolva mai rapid această problemă. Timpul descinderilor cu presa şi a proiectelor pe hârtie trebuie să aibă un sfârşit. Aşteptăm proiecte concrete şi cu rezultate immediate, care să asigure, în primul rând, siguranţa copiilor în şcoli şi în al doilea rând condiţii de minime igienă”, Diana Certan, membră Consiliul Director al Coaliţiei pentru Educaţie.”

După strategia ministrului Educaţiei, Monica Anisie, după acţiunile concrete ale acesteia, prin ”mutarea biroului în teritoriu”, cu alai de jurnalişti şi camere de filmat, cu schimbarea inspectorilor numiţi în funcţii pe criterii politice, cu alţii de altă culoare, mulţi cetăţenii nu cred că problemele din sistem se vor rezolva peste noapte şi nu în acest fel. Poate, poate, un pic să se mişte lucrurile în bine, ţinând cont că suntem în an electoral, cu două rânduri de alegeri, iar politicienii vor da o spoială de ”mari realizări” şi vagoane de promisiuni pentru a fi aleşi sau realeşi în fruntea administraţiilor locale şi în Parlament! Oare, dacă Monica Anisie sau orice alt ministru vor merge peste trei luni în Şcoala din Axintele vor găsi totul în regulă sau aceleaşi probleme ca şi pe 14 ianuarie? 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite