Dragoş Drăghici, directorul CFR Marfă menţionat în dosarul şpăgii de 3 milioane de euro al lui Gruia Stoica, a murit

Dragoş Drăghici, directorul CFR Marfă menţionat în dosarul şpăgii de 3 milioane de euro al lui Gruia Stoica, a murit

Atât CFR Marfă, cât şi Grup Feroviar Român, urmăreau câştigarea licitaţiei de 473 de milioane de lei de la Complexul Energetic Oltenia pentru transportul cărbunelui

Directorul CFR Marfă, Dragoş Drăghici, menţionat în dosarul în care Gruia Stoica este urmărit penal pentru cumpărarea de influenţă, a murit. Acesta se afla internat la Spitalul Elias, după ce a suferit un atac cerebral.

Ştiri pe aceeaşi temă

Gruia Stoica a fost arestat preventiv, după ce voia să-i dea avocatului Doru Boştină o sumă de 3 milioane de euro astfel încât acesta din urmă să afle preţul pe care CFR Marfă se pregătea să îl ofere la o licitaţie organizată de Complexul Energetic Oltenia.
 
Contractul era de 473 de milioane de lei, peste 100 de milioane de euro, pentru transportul cărbunelui pentru următorii trei ani. Grup Feroviar Român (GFR), deţinut de către Gruia Stoica, a depus ofertă alături de CFR Marfă.
 
Produrorii au ridicat documentele licitaţiei, inclusiv ofertele cu plicuri sigilate, înainte ca acestea să fie deschise.
 
Interceptările aflate la dosar arată cum Gruia Stoica a purtat discuţii cu avocatul Doru Boştină în cadrul cărora i-a trasat sarcini referitoare la modul de acţiune în vederea adjudecării, la un preţ avantajos pentru GFR, a contractului de transport de la nivelul Complexului Energetic Oltenia.
 
Societatea este al doilea producător de energie din ţară după Hidroelectrica şi are nevoie să îşi transporte lignitul de la carierele din Gorj către termocentralele Craiova, Işalniţa şi Turceni. 
 
Cea de la Rovinari nu are nevoie de alimentare, deoarece se află chiar lângă o astfel de exploatare, iar cărbunele este livrat cu ajutorul unor benzi transportoare. Noul contract urma să se parafeze pentru trei ani, iar valoarea sa ajungea la 473 milioane de lei, peste 100 de milioane de euro. 
 
De altfel, Complexul Energetic Oltenia este cel mai mare client al CFR Marfă. La licitaţie au participat cinci companii, însă a fost amânată, după ce atât compania de stat, cât şi GFR au făcut contestaţii.
Următoarea cerere de oferte a avut loc în data de 29 ianuarie, însă nu s-a mai terminat, deoarece procurorii DNA au intervenit, au ridicat toate documentele, inclusiv plicurile sigilate cu ofertele.  
 
Pentru a câştiga, însă, Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), avea nevoie să cunoască oferta contracandidaţilor, astfel încât să pună pe masă o ofertă puţin mai ieftină, dar îndeajuns cât să câştige. 
 
Pentru acest lucru, el îi propune avocatului Doru Boştină trei milioane de euro, în rate, câte un milion pe an. Mai departe, acesta trebuia să afle de la Bogdan Găurean, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, cum poate afla oferta celor de la CFR Marfă.
Bogdan Găurean a fost numit în luna octombrie 2013 secretar de stat, dar a fost schimbat la doar patru zile de la numire şi înlocuit cu Manuel Donescu, fost secretar de stat la Ministerul Economiei. Găurean fusese propus de către fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările