Dosarul dispariţiei contractului Bechtel a fost clasat
0Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 5 au clasat dosarul dispariţiei contractului semnat de România pentru construcţia Autostrăzii Transilvania. Procurorii susţin că faptele s-au prescris.
Dosarul Bechtel a fost deschis de procurorii DNA în anul 2013, în urma unei plângeri depuse de Dan Şova, fost ministru al Marilor Proiecte, care a sesizat pierderea contractului iniţial cu compania americană Bechtel.
El a făcut iniţial o sesizare la DNA pentru abuz în serviciu, pentru neglijenţă în serviciu şi distrugere pentru dispariţia contractului original, potrivit Digi24. DNA a declinat, însă, pângerea pe motiv că nu are copetenţă legală pentru a verifica fatele.
Statul român a încheiat un contract cu Bechtel, în 2004, prin care întreaga Autostradă Transilvania (Braşov-Borş, 415 kilometri) trebuia să fie finalizată în anul 2013.Contractul fost încredinţat direct firmei americane Bechtel, fără procedură de licitaţie.
Bechtel a construit puţin peste 50 de kilometri din 415, după o cheltuială de 1,3 miliarde de euro.
Doar că, în urmă cu 10 ani, constructorul Bechtel a trimis CNADNR spre decontare facturi şi pentru diverse obiecte fără legătură cu autostrada, precum pentru mese de biliard, chiuvete folosite, televizoare color, fiare de călcat, ceasuri pentru bărbaţi cu brăţară metalică.
Ulterior, reprezentanţii Bechtel au declarat că lucrurile au fost „corectate“, precizând că facturile pentru două ceasuri, acordate drept recunoaştere a meritelor a doi angajaţi ai Bechtel, au fost trimise CNADNR din greşeală.