Dieselgate mioritic. Cum sunt scoase filtrele de particule pentru creşterea puterii motoarelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Inspectorii RAR au descoperit o practică a unor service-uri pentru creşterea puterii motoarelor. Prin scoaterea filtrelor de particule, motoarele câştigă câţiva cai în plus. Practică este însă ilegală şi extrem de nocivă pentru mediu pentru că particulele care ajung în aerul respirat sunt cancerigene.

Service-urilor depistate că au încălcat regulile sunt pasibile de amenzi de 10.000 de lei.  Inspectorii Registrului Auto Român s-au sesizat după ce au citit pe site-urile unor service-uri că mecanicii pot să scoată filtrul de particule al maşinii.

RAR a decis să verifice service-urile din toată ţara pentru a-i prinde pe cei care măsluiesc motoarele diesel, prin demontarea filtrului de particule. Iată discuţia dintre un inspector şi un patron de service filmată cu o cameră ascunsă.

-Întâi o să îi scoateţi filtrul, şi după aia îi faceţi şi softul?

-Da, trebuie scos filtrul, şi în acelaşi timp îi facem şi o modificare de soft.

-Ştiţi că urma să faceţi o lucrare strict interzisă? Nu aveţi voie să faceţi activităţi de demontare a filtrului de particule.

-Clientul are aceeaşi vină ca şi mine, nu?

-Nu, pentru că dumneavoastră aveţi o reclamă că faceţi astfel de activităţi şi nu aveţi dreptul să faceţi.

-Noi am încercat să facem, a rămas doar scriptic acolo. Am rămas doar la stadiul de reclamă, atât.

Filtrele de particule sunt montate pe automobilele diesel, de regulă, începând cu normă de poluare euro 4. Acestea opresc noxele maşinilor, iar când se înfundă trebuie schimbate, Ca să nu mai dea bani pe cele noi, dar şi când vor să-şi mărească puterea maşinii, şoferii renunţă la ele.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite