Dacia Sandero, în topul vânzărilor mondiale. Ce crossover pregăteşte constructorul de la Mioveni pentru 2019

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Avans. Autoturismul construit de francezi la Mioveni a depăşit modele celebre ale marilor constructori mondiali printre care şi ale firmei-mamă, Renault.

Dacia Sandero a ajuns vedetă pe piaţa auto mondială. Concret, într-un clasament realizat de analiştii de la Jato Dynamics, în care sunt catalogate toate modelele de maşini comercializate la nivel mondial, Sandero ocupă un merituos loc 40.

Asta pentru că, în primele şase luni ale anului, Dacia Sandero s-a vândut în 201.558 unităţi, devansând cu succes modele ale firmei-mamă Renault. Practic, numai modelul Clio al producătorului francez a depăşit cu greu, cu 214.675 de unităţi, vânzările Sandero. În plus, Dacia Sandero a devansat şi modele ca seriile 3 şi 5 de la BMW, VW Tiguan sau Mercedes GLC CLASS.

Dacia mai aruncă un as pe piaţă, misteriosul Arkana

Pe fondul acestor succese în vânzări, grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a anunţat că îşi continuă ofensiva pentru cucerirea pieţei prin lansarea, la sfârşitul lunii, a unui model derivat din Dacia Duster. Noul crossover va purta numele Arkana şi va fi prezentat în premieră la Salonul Internaţional Auto de la Moscova.

Potrivit constructorului este vorba de un crossover din segmentul C, adică un model compact, ceea ce îl plasează în aceeaşi categorie ca şi modelul Kadjar.

Numele noului model Arkana provine din cuvântul latinesc Arcanum (secret), folosit de-a lungul secolelor pentru a marca evenimente şi fenomene de importanţă specială. „Numele Arkana subliniază caracterul unic al viitorului crossover. Conceptul Arkana este asociat cu misterul, atractivitatea şi spiritul inovativ", informează Renault.

În prima fază noul crossover va fi produs la uzina Renault din apropiere de Moscova, dar ulterior va fi fabricat şi în alte ţări, a precizat un purtător de cuvânt de la Renault.

Mai scump decât modelul Duster

Încă de acum două luni au apărut o serie de informaţii conform cărora noul model va avea o lungime comparabilă cu cea a lui Duster (aproximativ 4,30 metri), un pronunţat caracter sportiv şi va costa între 20.000 şi 22.000 de euro.

Cel mai probabil, modele pentru China şi pentru alte ţări din regiunea asiatică vor fi construite pe o platformă diferită, mai nouă. Este vorba despre platforma CMF-B, care va fi utilizată de noua generaţie Clio. Singura incertitudine, la acest moment, este dacă modelul Super Duster va fi lasat în Europa.  Oricum, dacă acest lucru se întâmplă, SUV-ul Coupé va fi comercializat sub marca românească Dacia. Singurul impediment al lansării în Europa este riscul de concurenţă cu Renault Kadjar, existând posibilitatea de canibalizare între cele două modele. 

O analiză a constructorului francez arată că noul model ar trebui să genereze vânzări de 300.000 de unităţi anual.

Şi „craioveanul” Ford EcoSport stă bine la vânzări

O altă maşină fabricată şi ea în România, Ford EcoSport, se află pe un loc fruntaş ocupând poziţia 50 în topul vânzărilor mondiale cu peste 166.000 de unităţi. Interesant este că la clasa sa, SUV subcompact, Ford EcoSport cam face legea la vânzări. Astfel, a devansat modele ca Mazda CX-3, Citroën C4 Cactus, Renault Captur sau Opel Mokka, dar a fost devansat de Honda HR-V.

Piaţă de 44 de milioane de maşini, în 6 luni

Conform clasamentului Jato Dynamics, în primele şase luni ale anului 2018, vânzările de autovehicule la nivel global au ajuns la 44 de milioane de unităţi, cu un avans de 3,6% faţă de anul trecut. Cel mai vândut model este maşina preferată a americanilor, pick-up-ul Ford F-150. În România, cele mai multe maşini noi au vândut mărcile Dacia, cu aproape 30.000 de unităţi. Volkswagen şi Skoda cu peste 8.000, Renault şi Ford cu peste 5.000 de unităţi.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite