Dacia Duster este mai scumpă în România decât în Franţa sau Germania

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacia vinde modelul Duster mai scump în România decât pe pieţe ca Germania sau Franţa. Acest fenomen se menţine chiar şi după ce producătorul francez s-a decis să echipeze, cu o oarecare întârziere,  SUV-urile pentru România cu unul dintre cele mai moderne propulsoare ale gamei, micuţul 1.0 TCe 100.

Concret, în echiparea Access, Dacia Duster costă în Franţa 12 490 de euro, iar în Germania 11.490 euro. Această variantă este inexistentă în România, cel mai ieftin model, Essential, costând la dealerii din ţara noastră 13.550 de euro.  Spre comparaţie, în Germania această variantă de echipare costă numai 12.700 de euro. 

Diferenţe de preţ există şi la unele variante superioare de echipare. Astfel, modelele Prestige care dispun  de scaune faţă încălzite, aer condiţionat automat monozona, asistenţă video la parcarea cu spatele, geamuri fumurii şi jante de aluminiu de 17 inch costă 17.150 euro în Franţa, 16.850 de euro în Germania, dar  dealerii din România cer pe această variantă de echipare 17.300 de euro. 

Şi la versiunea Confort se pot observa diferenţe între preturile afişate pe site-ul oficial din România în comparaţie cu cele din unele ţări occidentale. În România, preţul porneşte de la 14.600 de euro în timp ce aceeaşi versiune este vîndută  în Germania cu 13.900 euro, în Marea Britanie cu 14.540 de euro,  iar în Spania cu 14.450 de euro. Este adevărat, pentru această versiune Dacia cere în Franţa puţin peste 16.000 de euro 

Aceste diferenţe sunt destul de greu de înţeles dacă avem în vedere că modele vândute în Occident conţin în preţ şi costul transportului care nu este de neglijat. Concret, Constantin Stroe, fost membru al Consiliului de Administraţie al companiei Dacia Automobile S.A, declara în urmă cu câţiva ani, că numai transportul unui automobil de la Mioveni până în Constanţa pentru a fi urcat pe vapor costă 98 euro. 

Conceput de Nissan, folosit de toată alianţa

Motorul Tce 100 este fabricat la Piteşti încă de la sfârşitul anului trecut, fiind introdus, mai întâi, pe Renault Clio, arată profit.ro. Marca Dacia va utiliza acest motor pe toate modelele sale, începând cu noile generaţii Logan şi Sandero. Acest tip de motor în trei cilindri are o capacitate cilindrică de 999 centimetri cubi, dezvoltă o putere de 100 de cai, cu un cuplu maxim de 160 Nm şi este însoţit o cutie manual cu cinci trepte.  Consumul mixt anunţat de producător este de numai 5,5 litri la suta de kilometri. 

Motorul TCe 100 are la bază motorul IG-T 100 de la Nissan, el fiind dezvoltat de Alianţa Renault Nissan Mitsubishi pentru maşinile de clasă mică şi compactă ale sale. Gama Dacia Duster cuprinde acum trei versiuni alimentate cu benzină, TCe 100 şi cele două versiuni de 1.3 litri, TCe 130 şi TCe 150, şi două motoare diesel, Blue dCi 95 şi Blue dCi 115.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite