Cum va arăta noua centură a Capitalei: în regim de autostradă şi pe bani europeni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bucureştiul va avea în câţiva ani o a doua centură rutieră, exterioară celei existente, care va suporta traficul de mare viteză, în regim de autostradă. Cel puţin aşa susţin responsabilii din Transporturi, care au şi semnat contractele de proiectare şi construcţie a celor trei segmene ale părţii de sud a drumului de mare viteză care va fi denumit A0.

Ca să fie construită, partea de sud a A0 a fost împărţită în trei părţi. Două dintre ele (A2 - Jilava şi Jilava -DN6) vor fi construite de firma turcească Alsim Alarko, iar a treia (DN6 - A1) va intra în responsabilitatea companiei greceşti Aktor. În total construcţia celor trei tronsoane va costa o jumătate de miliard de euro, bani care vin în procent de 85 % de la Uniunea Europeană. Constructorii au termen 12 luni să proiecteze drumul şi alte 30 de luni să îl predea, gata să fie folosit de şoferi. După semnarea contractelor directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Sorin Scarlat, a declarat că a discutat cu firmele de construcţii să mărească ritmul lucrărilor.  „Să încercăm să scurtăm durata de proiectare, astfel la sfârşitul anului acesta să putem da ordinul de începere a lucrărilor”, a spus şeful CNAIR. Pe hârtie, lucrările urmează să fie gata, în cel mai bun caz, în 2023.

A doua jumătate a A0, cea din partea de nord, va fi formată tot din trei tronsoane şi a fost şi ea pusă în licitaţie, iar responsabilii speră ca, spre sfârşitul anului sau la începutul anului viitor, să se semneze contractele pentru lucrările care sunt estimate să coste tot o jumătate de miliard de euro şi ar urma să fie finalizate în 2024. 

Hub rutier pe patru direcţii

Când va fi gata A0 se vrea un adevărat hub rutier între coridoarele europene 4 (Constanţa-Nădlac) şi 9 (Giurgiu-Moldova). Concret, autostrada cea nouă va prelua tot traficul de tranzit care vine, de exemplu, din nordul ţării şi se îndreaptă spre Bulgaria, spre Portul Constanţa sau spre Nădlac.

Dacă Centura actuală are o lungime aproximativ 70 de kilometri, A0 va avea peste 100 de kilometri şi va avea curbele specifice autostrăzilor care vor permite traficul de mare viteză. După ce Autostrada 0 va fi finalizată în totalitate, actuala Şosea de Centură, care în prezent are regim de circulaţie de drum naţional, va fi dată în custodia Primăriei Municipiului Bucureşti pentru a deservi zona metropolitană a Capitalei şi va fi reglementată pentru trafic urban. Pentru că nu va mai fi aglomerată ca până acum, vechea centură va fi mai accesibilă şi mai utilă pentru bucureşteni, care nu vor mai fi obligaţi să traverseze prin centru atunci când vor să meargă dintr-o parte în alta a oraşului.

Responsabilii europeni au văzut debandada din trafic

Povestea Autostrăzii 0 a început în urmă cu câţiva ani, cu ocazia unei vizite la Bucureşti a unor responsabili din Comisia Europeană. Conform unor surse din Transporturi, partea română a solicitat ajutor financiar pentru reabilitarea actualei Şosele de Centură. Responsabilii europeni au cerut să vadă cu ochii lor care este situaţia în teren şi când au văzut debandada din trafcul de pe Centură au spus că ne finanţează nu numai reabilitarea acesteia dar că dau bani şi pentru o centură exterioară celei vechi pe care să se circule în regim de autostradă. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite