Comisia Europeană acuză BMW, Daimler şi Volkswagen că s-ar fi înţeles să nu investească în tehnologii care reduc emisiile poluante

Comisia Europeană acuză BMW, Daimler şi Volkswagen că s-ar fi înţeles să nu investească în tehnologii care reduc emisiile poluante

Giganţii auto VW, Daimler şi BMW au conspirat pentru a limita dezvoltarea tehnologiei de reducere a emisiilor poluante la autoturisme. Aceasta este concluzia preliminară a Comisiei Europene, după o anchetă anti-monopol.

Ştiri pe aceeaşi temă

Constructorii auto germani Volkswagen, Daimler şi BMW au colaborat ilegal, încălcând legislaţia europeană anti-monopol, pentru a pune beţe în roate concurenţei în privinţa tehnologiei de reducere a emisiilor nocive, a anunţat vineri Comisia Europeană.
 
Autorităţile comunitare anti-monopol au prezentat rezultatele preliminare ale unei anchete de doi ani, în cadrul căreia au fost efectuate inclusiv percheziţii la sediile giganţilor auto germani, arată dw.com. Din 2006 până în 2014, cei trei constructori auto germani ar fi conspirat să limiteze dezvoltarea şi aprobarea tehnologiilor de reducere a emisiilor poluante pentru automobilele vândute în Europa.
 
Colaborarea celor trei a avut ca obiectiv împiedicarea concurenţei şi a "încălcat regulile comunitare anti-trust."
 
Au fost restricţionate mai ales două tipuri de tehnologii: una de reducere a emisiilor de oxid de azot generate de maşinile cu motoare Diesel, a doua de reducere a particulelor dăunătoare emise de maşinile pe benzină.
 
Aceste companii auto "au refuzat consumatorilor oportunitatea de a cumpăra maşini mai puţin poluante", în pofida faptului că tehnologiile necesare erau deja disponibile.
 
Conspiraţie 'pentru a nu-şi îmbunătăţi produsele'
 
Comisara europeană Margrethe Vestager, responsabilă pentru politicile privind concurenţa, a declarat că autorităţile anti-monopol ale UE suspectează că VW, BMW şi Daimler au restricţionat în mod intenţionat accesul clienţilor lor la cele mai bune tehnologii disponibile.
 
"Companiile pot colabora în multe feluri pentru a-şi îmbunătăţi produsele. Regulile UE privind concurenţa nu le permit însă defel să conspire pentru a face exact opusul: neîmbunătăţirea produselor lor şi a calităţii oferite", a precizat Vestager într-o declaraţie.
 
Un purtător de cuvânt de la Daimler a declarat că grupul german cooperează cu investigatorii, dar că firma nu se aşteaptă să fie amendată ca rezultat al anchetei.
 
Nu este deloc primul scandal în care sunt implicaţi în ultimii ani marii constructori auto germani: din contră, dezvăluirile de vineri sunt ultimul episod din mai multe scandaluri privind emisiile în care sunt acuzate companiile auto germane. VW, mai ales, a fost lovit masiv de scandalul din 2015 "Dieselgate", concernul de la Wolfsburg recunoscând în cele din urmă că a echipat 11 milioane de autovehicule din lumea întreagă cu o aplicaţie care înşela rezultatele testelor privind emisiile nocive generate de aceste autoturisme. BMW, Daimler şi VW au fost criticate dur şi în 2018 pentru plata unor teste efectuate pe animale, în urma cărora maimuţe au fost expuse gazelor toxice produse de motorină.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările