Colegii inginerului care a refuzat să intre în TIR-ul ATI îi iau apărarea: „8 aparate au dat în acelaşi timp alarmă de presiune înaltă. Nu putea face nimic”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Inquam Photos
FOTO Inquam Photos

Colegii inginerului care a refuzat să intre în TIR-ul ATI de la Spitalul Victor Babeş din Bucureşti, în care au murit trei bolnavi Covid-19, îi iau apărarea şi susţin că acesta „nu putea face nimic”. În plus, relatează că bărbatul nu a plecat de la faţa locului, ci doar s-a retras în maşină, fiind în stare de şoc.

Firma care asigura mentenanţa instalaţiei de oxigen din tirul ATI de la spitalul Victor Babeş este Medist SRL, compania deţinută de fosta soţie şi fiul fostului ministru PNL al Finanţelor, Sebastian Vlădescu, conform informaţiilor G4Media.

Reprezentanţii acestei companii au transmis că ventilatoarele livrate de ei funcţionau în parametri normali: „Am aflat de incidentul care a avut loc în cursul zilei de 12 aprilie la Unitatea Mobilă de Terapie Intensivă din cadrul Spitalului Victor Babeş din Bucureşti. În acest moment este în derulare o anchetă a organelor în drept pentru stabilirea motivelor care au dus la creşterea presiunii oxigenului peste valoarea maximă admisă. Suntem în legătură cu autorităţile implicate în anchetă şi vom pune la dispoziţia acestora toate informaţiile necesare.

Conform cercetărilor preliminare, ventilatoarele livrate de către compania noastră nu au prezentat probleme tehnice şi funcţionau în parametrii normali. Dorim să transmitem condoleanţe familiilor îndurerate.”

Ziarul Libertatea a discutat însă cu unul dintre colegii angajaţilor care au fost implicaţi în operaţiunea de la Victor Babeş. „Nu e poziţia oficială a Medist. Compania va da probabil un comunicat de condoleanţe, dar noi putem spune ce ştim de la colegul care a fost acolo şi de la ceilalţi, care au ajuns în jumătate de oră la faţa locului”.

Omul de mentenanţă de la Medist era întâmplător în spital. Pentru că firmei i se semnalase faptul că în TIR-ul ATI unul dintre ventilatoare nu funcţionează. „Nu se alimentează, ni s-a zis”. S-a dus la «Babeş» luând cu el un ventilator de schimb. „Niciun ventilator nu se repară într-un TIR sau în salon. Nu e, pur şi simplu, loc. Şi nu asta e procedura medicală”.

Inginerul de la Medist a semnalat primul alarma galbenă de presiune înaltă

„Ventilatorul reclamat a fost scos afară şi decontaminat. Aceasta este procedura. Colegul nostru a văzut că nu fusese alimentat bine aparatul la intrarea în priza cu trei picioare. Nu avea altceva. Dar inginerul a mai sesizat ceva. A văzut pe ecranul acestui aparat alarma galbenă de presiune înaltă. Dar imediat s-a auzit cum intră toate cele 8 ventilatoare în alarmă de presiune înaltă.”

Colegii inginerului care a refuzat să intre în TIR-ul ATI îi iau apărarea: „8 aparate au dat în acelaşi timp alarmă de presiune înaltă. Nu putea face nimic”

„În acel moment, nu avea ce să facă. Da, el s-a pierdut. Şi nu a intrat în TIR-ul ATI. Dar nu avea ce să facă. Nu are ce căuta un inginer între medici, când ei încearcă să alimenteze manual cu oxigen pacienţii. Pentru că era clar că e o problemă din afara ventilatoarelor. 8 aparate au dat în acelaşi timp alarmă de presiune înaltă. Nu putea face nimic”, povesteşte colegul celui de la faţa locului.

„A început să plângă” Inginerul despre care cei din firmă spun că „avea suficientă experienţă, trecuse prin tot acest an când ne-am întâlnit cu multe situaţii”, a realizat că nu poate face nimic şi, conform relatărilor, „a început să plângă”. „Apoi, a stat o oră şi jumătate în maşină, n-a plecat din niciun spital, a stat acolo. Dar nu s-a putut vorbi cu el. Era şocat. Între timp, a venit, după 30 de minute, o altă echipă de service, care n-a intrat decât odată cu Poliţia înăuntru”, a mai spus sursa, care a discutat cu mai mulţi colegi din Medist.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite