Ce modificări de protecţie anti-COVID-19 pot fi făcute în maşini fără a fi nevoie de omologare RAR. Schimbările interzise pentru că sunt periculoase FOTO

Ce modificări de protecţie anti-COVID-19 pot fi făcute în maşini fără a fi nevoie de omologare RAR. Schimbările interzise pentru că sunt periculoase FOTO

Modificarea interiorului în maşini reprezintă una din măsurile de protecţie pentru infectarea cu coronavirus, în special în domenii precum transportul de persoane, iar Registrul Auto Român (RAR) a prezentat ce astfel de transformări se pot face fără să fie necesară omologarea acestora.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Registrul Auto Român înţelege necesitatea unei protecţii adecvate a participanţilor la trafic în această perioadă, atât a conducătorilor auto, cât şi a pasagerilor, motiv pentru care recomandă utilizarea unor soluţii temporare uşoare, dar eficiente în contextul dat, care să respecte unele cerinţe" arată RAR într-un comunicat
 
Astfel, sunt obligaoriu de utilizat materiale uşoare, transparente şi  flexibile, iar montajul pe vehicul trebuie să nu  implice utilizarea unui cadru solid. Apoi, montajul nu trebuie să afecteze integritatea structurală a vehiculului şi nici să interfereze cu vreun echipament de siguranţă montat de producător, de ex. centuri de siguranţă, airbag etc. Suportul tetierelor poate fi totuşi utilizat pentru fixare/susţinere.
 
„Precizăm faptul că optarea pentru astfel de soluţii nu presupune reomologarea vehiculului şi nu implică modificarea cărţii de identitate a vehiculului”, mai arată RAR. 
 
Înstituţia atrage însă atenţia asupra faptului că, în conformitate cu legislaţia naţională, în situaţia în care configuraţia unui vehicul este modificată în raport cu parametrii avuţi în vedere la omologare, vehiculul se supune reomologării, fiind necesară refacerea tuturor încercărilor pentru sistemele afectate de modificare.
 
 
„Montarea unor panouri fixe pe autoturisme, în spatele conducătorului auto, are impact asupra mai multor elemente constructive şi implică reverificarea respectării cerinţelor din reglementările aplicabile, cum ar fi: instalarea şi ancorarea centurilor de siguranţă, omologarea scaunelor şi absorbţia de energie, proeminenţele interioare, geamurile de securitate, impactul frontal şi lateral, incluzând sistemele airbag din scaune şi cele cortină, încălzirea şi ventilaţia.
 
Mai mult, având în vedere echipamentele uzuale ale vehiculelor de fabricaţie recentă (spre exemplu sistemele airbag cortină), sau dimensiunile interioare ale majorităţii autoturismelor utilizate în regim de taxi în România, montajul unor panouri fixe ar conduce la imposibilitatea obţinerii reomologării. Deloc de neglijat ar fi şi costurile mari implicate de verificările de reomologare şi perioada de timp necesară efectuării testelor respective”, a mai precizat RAR.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: