Cazul falsului Picasso: DIICOT a început urmărirea penală in rem în cauza privind tabloul găsit îngropat la Tulcea

Cazul falsului Picasso: DIICOT a început urmărirea penală in rem în cauza privind tabloul găsit îngropat la Tulcea

Mira Feticu şi lucrarea de Picasso găsită în pădure la Greci Sursa Facebook Mira Feticu

Procurorii DIICOT structura centrală au început urmărirea penală in rem în cazul tabloului descoperit la Tulcea, despre care se credea că este al lui Picasso. Ancheta vizează infracţiunile de tăinuire şi favorizarea făptuitorului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Procurorii DIICOT au declanşat urmărirea penală in rem pentru săvârşirea infracţiunilor de tăinuire şi favorizarea făptuitorului în cauza privind tabloul despre care se crede că este al lui Picasso, informează Mediafax. 

Procurorii DIICOT doresc să facă o expertiză a lucrării găsite în Tulcea şi, în lipsa unei anchete, nu se poate cere această expertiză.

Un tablou despre care există informaţii că ar fi „Tete D 'Arlequin“, pictat de Picasso, dispărut dintr-un muzeu din Olanda, a fost găsit îngropat săptămâna trecută, la tulpina unui copac, în Tulcea, după ce o persoană a primit informaţii prin intermediul unei scrisori anonime.
 
Însă întreaga situaţie s-a dovedit a fi o farsă făcută de doi producători de teatru din Belgia, relatează Die Presse şi televiziunea olandeză Nos. Doi producători de teatru belgieni au fost în spatele farsei. Aceştia au îngropat tabloul la data de 31 octombrie în pădurea din Tulcea, iar în ziua următoare au trimis şase scrisori anonime cu locaţia picturii şi instrucţiuni pentru găsirea acesteia. Scrisorile au fost trimise la trei adrese din România şi trei din Olanda.

Autoarea de origine română, Maria Feticu, a picat în plasa celor doi producători şi a mers la Tulcea, unde a găsit copia tabloului „Cap de Arlechin”, unul dintre tablourile furate în 2012 din Muzeul Kunsthal din Rotterdam. Producătorii şi-au anunţat ulterior victimele prin e-mail că mesajul a fost o farsă, inspirată dintr-o piesă de teatru numită „Copia adevărată”, care a avut premiera săptămâna trecută la Anvers.

Eu nu mă simt nicio victimă şi nu mă simt nici păcălită. Eu mi-am făcut datoria de jurnalist să vin să văd. Şi într-adevăr am crezut că am găsit un Picasso. Se pare că, şi dacă este adevărat, falsificatorul este unul dintre cei mai mari falsificatori ai Europei, poate cel mai mare. Deci oricum copia are o valoare mare. Apoi, nu este sigur, asta se vehiculează la această oră în Olanda. Mâine vom şti mai bine, mâine stăm la masă cu cei doi artişti olandezi şi vom vedea dacă e adevărat sau nu. Artiştii respectivi îşi fac publicitate pe spinarea noastră, a autorităţilor române, a jafului care a avut loc acum şapte ani. Deci încă nu ştim ce să facem”, a declarat scriitoarea Mira Feticu la Digi 24.
 
Yves Degryse şi Bart Baele sunt cei doi regizori belgieni care au pus la cale totul, pentru trupa de teatru Berlin - relatează televiziunea olandeză NOS. Ei au anunţat pe Twitter că au pregătit farsa timp de câteva zile şi nu se aşteptau ca Mira Feticu să meargă până în România să ia pachetul pe care ei l-au îngropat în ziua de 31 octombrie. Ei şi-au exprimat dorinţa de a se întîâlni cât mai curând cu Mira şi cu colegul ei care a însoţit-o în România, Frank Westerman. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările