Atac de tip phishing care se foloseşte de imaginea Băncii Transilvania. Verificaţi mereu adresa reală a expeditorului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sursa citată precizează că banca Transilvania nu va face astfel de solicitări pe mail Foto: Arhivp Banca-transilvania-bt
Sursa citată precizează că banca Transilvania nu va face astfel de solicitări pe mail Foto: Arhivp Banca-transilvania-bt

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) şi Banca Transilvania avertizează utilizatorii cu privire la existenţa unei campanii de propagare a atacurilor de tip phishing, care se foloseşte de identitatea vizuală a băncii, pentru a convinge utilizatorii să-ţi ofere datele.

„Iniţiatorii campaniei frauduloase copiază elemente de brand corespondente Băncii Transilvania, pentru a crea site-uri-capcană, care vor arăta similar cu cele oficiale. Persoanele vizate de aceste mesaje sunt convinse să-şi introducă date sensibile pe aceste site-uri, prin folosirea unor tactici de inginerie socială, inclusiv mesaje alarmiste prin care cer potenţialelor victime actualizarea datelor sau validarea acestora, sub presiunea aplicării unor potenţiale sancţiuni. Atacatorii trimit astfel de mesaje aleatoriu, fără o ţintă specifică şi fără să aibă acces la o bază de date cu clienţi Banca Transilvania. Pur şi simplu, tentativele de phishing sunt transmise către email-uri din România, în speranţa că, printre ele, sunt şi adrese ale unor clienţi Banca Transilvania”, atrage atenţia DNSC.

frauda banca transilvania foto Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică

Sursa citată precizează că banca nu face astfel de solicitări pe mail şi recomandă celor care au suspiciuni că au căzut pradă acestor atacuri să contacteze telefonic serviciul clienţi (0264 594 337).

Alternativ, se poate apela numărul de urgenţă al callcentre-ului DNSC (1911), dedicat raportării incidentelor de securitate cibernetică, sau să trimită un mai la adresa alerts@dnsc.ro.

„Verificaţi mereu adresa reală a expeditorului – chiar dacă aparent este un mail trimis de banca, când daţi click pe detalii va afişa o adresă diferită decât cea aparentă, sau cea folosită în mod uzual de banca dumneavoastră.

Asiguraţi-vă că sunteţi pe site-ul oficial al băncii căreia urmează să îi transmiteţi datele personale şi că cererea este una legitimă Cu alte cuvinte, trebuie să fii cât se poate de precaut în a deschide emailurile ce pare să vină de la bănci, iar dacă ai vreun dubiu, ar fi bine să suni la bancă pentru a te asigura dacă ai sau nu vreo problemă în relaţia cu instituţia bancară”, precizează sursa citată.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite