Aleşii locali, decisivi pentru putere

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aleşii locali devin tot mai importanţi în strategiile de obţinere şi păstrare a puterii politice în România. Ei înşişi, cu puţine excepţii, independenţii, sunt exponenţi ai partidelor politice care i-au propulsat în fruntea administraţiilor locale. După ce au fost aleşi în primul tur, conform legii, aleşii locali actuali au beneficiat tot prin lege de posibilitatea de a-şi stabili singuri salariile.

Aleşii locali devin tot mai importanţi în strategiile de obţinere şi păstrare a puterii politice în România. Ei înşişi, cu puţine excepţii, independenţii, sunt exponenţi ai partidelor politice care i-au propulsat în fruntea administraţiilor locale. După ce au fost aleşi în primul tur, conform legii, aleşii locali actuali au beneficiat tot prin lege de posibilitatea de a-şi stabili singuri salariile. Şi au făcut-o!

Atotputernicii administraţiilor locale şi-au mărit salariile în detrimentul investiţiilor şi a altor obiective de interes din zona de responsabilitate, cum ar fi şcolile, spitalele, infrastructura, dezvoltarea, deoarece bugetul local s-a dovedit a fi insuficient pentru acoperirea nevoilor comunităţii.

Recent, Camera Deputaţilor a adoptat un nou proiect de lege în favoarea aleşilor locali, proiect propus de controversatul deputat pesedist Cătălin Rădulescu, poreclit „Mitralieră“, care le dă acestora liber la afaceri, în timpul mandatului! „Pentru a aduce oameni profesionişti în administraţia locală trebuie să le dăm voie să-şi desfăşoare activităţile pe care le desfăşurau şi înainte“, a motivat necesitatea acestei legi Radu Nicolae, deputat PSD.

„Credeţi că un primar care creşte oi sau face miere are vreo problemă cu activitatea primăriei sau că în timpul său liber nu poate să facă aceste activităţi, că trebuie să intre în conflict de interese“, a argumentat iniţiatorul Cătălin Rădulescu, deputat PSD.

Ca şi cum aleşii locali nu ar fi făcut şi până acum afaceri acoperite, prin diverşi intermediari, în beneficiul personal şi al partidului din care fac parte.

Ce prevede proiectul:

„Starea de incompatibilitate durează până la data încetării de drept a mandatului în care alesul local a exercitat o funcţie sau o calitate incompatibilă cu acesta sau până la data la care a încetat funcţia sau calitatea care a determinat starea de incompatibilitate.“

„Faptele săvârşite de persoanele aflate în exercitarea demnităţilor publice sau funcţiilor publice ce determină existenţa conflictului de interese sau a stării de incompatibilitate se prescriu în termen de 3 ani de la data săvârşirii lor, în conformitate cu art. 2517 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil.“

Proiectul a fost susţinut şi de unii membri ai PNL, partid care a făcut blat cu PSD şi atunci când s-a votat alegerea primarilor din primul tur ori în cazul altor legi. Camera Deputaţilor este decizională, urmând ca proiectul să meargă la promulgare la preşedinte. Conform politicii PSD/ALDE de îndeplinire a visurilor aleşilor locali, urmează să fie legiferate şi pensiile speciale pentru aceştia.

Majoritatea parlamentară actuală acordă o mare importanţă întăririi puterilor şi creşterii bunăstării aleşilor locali, care sunt semnificativi ca pondere PSD /ALDE şi nu o fac decât cu un scop bine stabilit. Strategia PSD/ALDE de a satisface toate doleanţele aleşilor din administraţiile locale ţine de importanţa acestora pentru păstrarea puterii şi după viitoarele alegeri.

Astfel, se împuşcă mai mulţi iepuri dintr-un foc. Se ştie că şi până acum şefii administraţiilor locale aveau sarcină de a strânge atât oameni, cât şi bani pe care-i trimit constant în puşculiţa partidelor ce au mare nevoie de bugete consistente pentru pregătirea viitoarelor alegeri, fie locale, legislative sau prezidenţiale. Ori partidele care nu au bugete consistente nu au mari şanse de a fi alese şi a câştiga puterea.

Se ştie clar că baza electoratului actualei puteri este dată de mediile, în special mediul rural, unde primarii au cea mai mare influenţă asupra electoratului. Electorat care nu doar este fidelizat prin diverse mijloace legale sau ilegale, dar trebuie ţinut aproape şi folosit pentru diverse acţiuni importante ale partidelor. Precum aducerea din teritoriu a simpatizanţilor la congrese, mitinguri şi manifestaţii ori diverse alte acţiuni de susţinere a marilor lideri politici, a diversiunilor, a manipulărilor.

Pe de altă parte, marea masă umană de manevră a politicienilor-electoratul regional- mobilizat ori de câte ori e nevoie, de către aleşii locali, este folosită şi ca o ameninţare, ca o mare armată de răspuns la protestele civice de stradă pentru susţinerea statului de drept.

Obţinerea, păstrarea şi apărarea puterii politice se fac fără scrupule, prin orice mijloace, legale sau ilegale. Acordarea prin lege de puteri sporite, de facilităţi, de avantaje pentru aleşii locali, în detrimentul interesului public, în pofida creşterii actelor de corupţie, în contra întăriri actului de justiţie, face parte din strategia de acaparare şi deţinere a puterii politice. Facilitarea şmecheriilor, corupţiei printr-o legalizare mascată. Asta-i realitatea crâncenă în România de azi.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite