În timp ce Europa elimină dieselul, România înregistrează un record  la creşterea vânzărilor de maşini pe motorină

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Contrar tendinţelor tot mai pronunţate pe piaţa Uniunii Europene, de scădere masivă a vânzărilor de maşini diesel, în România livrările autoturismelor alimentate cu motorină au avansat. Astfel, conform datelor publicate de Asociaţia Contructorilor de Automobile din Europa (ACEA), în primă jumătatate a anului,   românii au cumpărat 26.200 maşini diesel noi, cu 5,5 la sută mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Asta în contextul în care la nivelul Uniunii Europene, vânzările maşinilor alimentate cu motorină s-a prăbuşit brusc cu 16,5 la sută (de la 3,7 milioane unităţi la numai 3,1 milioane de unităţi) ajungând la o cotă de piaţă de numai 36,3% . Totul ca un recul al afacerii Diesegate din ograda grupului german Volkswagen. 

Concret, este vorba de peste 600.000 de autoturisme care nu au mai ajuns pe şoselele din UE, cele mai  mari scăderi înregistrându-se pe pieţele din Marea Britanie şi Germania, deprecierile fiind de 30 la sută şi, respectiv, 20 la sută. Şi conform unor studii, vânzările vehiculelor diesel ar putea scădea până la nivelul de 5% pe piaţa auto din Uniunea Europeană în 2030, pe fondul preocupărilor legate de calitatea aerului şi standardele privind emisiile. „Flota Uniunii Europene trebuie să realizeze o reducere de 4,6% (în CO2), pe an, până în 2021. Cu toate acestea, în 2017, cantitatea totală de CO2 din UE a crescut cu 0,3g/km”, se arată întru studiu AlixPartners. 

Potrivit documentului, producătorii de automobile „se confruntă cu o alegere tehnologică”, vehiculele electrice şi hibride „fiind singurul răspuns” la provocarea de reducere a emisiilor. În acest context trebuie spus că, deşi cifrele nu sunt spectaculoase, procentual, în România se înregistrează o creştere importantă de 87,6% la autovehicule hibride, cu 1.533 exemplare, şi un avans foarte important la vehicule electrice (297 de unităţi în 2018 faţă de 23 anul trecut).

Dieselgate: A început procesul împotriva Volkswagen

În acelaşi timp, constructorul german de autovehicule Volkswagen înfruntă de ieri primul mare proces în scandalul „dieselgate“. Acţionarii îi reproşează că au fost informaţi prea târziu despre softul fraudulos de pe motoarele diesel TDI produse în intervalul 2009-2015 şi cer despăgubiri de aproximativ 9 miliarde de euro.

Scandalul Volkswagen a început la 18 septembrie 2015, când Agenţia pentru Protecţia Mediului din Statele Unite (EPA) a avertizat cu privire la identificarea unei soft frauduloase. Potrivit EPA, motoarele diesel TDI produse în intervalul 2009-2015 respectau normele de poluare în materie de oxizi de azot doar în condiţii de laborator. În schimb, în condiţii normale de exploatare, acestea depăşeau până la 35 de ori limita legală. Conducerea Volkswagen a admis caracterul fraudulos al practicii, dând vina pe câţiva ingineri. Circa 11 milioane de maşini produse de Volkswagen au fost afectate la nivel mondial, în timp ce acţiunile constructorului au scăzut cu 40% în numai două zile de la izbucnirea scandalului. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite