Veşti proaste. Inaugurarea metroului din Drumul Taberei creşte timpii de aşteptare pe alte magistrale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Metrou Drumul Taberei FOTO Asociaţia Pro Infrastructura

Inaugurarea magistralei de metrou M5 Râul Doamnei – Eroilor aduce veşti proaste pentru cei care călătoresc pe alte magistrale de metrou, care vor aştepta mai mult timp în staţie pentru sosirea trenului.

Asta pentru că opt trenuri care circulă în prezent pe magistralele M1 şi M3, Pantelimon – Dristor 2, respectiv Anghel Saligny – Preciziei, vor fi mutate pe magistrala 5, scrie Club Feroviar.

Motivul: cele 13 trenuri cumpărate pentru magistrala 5 nu sunt disponibile încă, pentru că licitaţia organizată în 2014 a fost trucată şi pe fir au intrat procurorii DNA.

„S-a ţinut cont de faptul că până la sfârşitul anului 2023 vor fi livrate cele 13 trenuri noi achiziţionate pentru exploatarea pe Magistrala 5. Prin urmare, în anul 2024 cele 13 trenuri noi se vor utiliza pe Magistrala 5, iar trenurile tip BM utilizate pe acestă magistrală în perioada 2020-2023, vor reveni în parcul Magistralelor 1 şi 3, acţiune care va crea posibilitatea aplicării graficelor de circulaţie prin care este prevăzută scăderea intervalului de urmărire a trenurilor de la 6 minute la 5 minute (sublin.ns) în orele de vârf de trafic”, se arată în proiectul de act normativ pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor. Trenurile ”tip BM” înseamnă trenuri Bombardier, iar în perioada 2020-2023 numărul celor ”detaşate” pe Magistrala 5 va fi de opt, după cum reiese din proiectul de act normativ.

Timpul de aşteptare pe M1 şi M3 creşte cu un minut      

Cu alte cuvinte, începând cu prima zi a lunii iulie 2020, călătorii de pe magistralele 1 şi 3 ale metroului vor aştepta în staţii, în medie, şase minute în loc de cinci la orele de vârf. De altfel, scăderea frecvenţei trenurilor se poate observa şi din tabelul referitor la numărul de kilometri parcurşi pe fiecare magistrală, din 2020 şi până în 2024 inclusiv. Anul acesta, pe Magistrala 1, Pantelimon – Dristor 2, sunt estimaţi 2,95 milioane km, urmând ca în 2021 cifra să scadă la 2,86 milioane km. Tendinţa descrescătoare se menţine şi în următorii doi ani de zile, pentru ca în 2024 să se ajungă la aproape 3,05 milioane km.

Şi pentru Magistrala 3, Anghel Saligny – Preciziei, lucrurile vor sta asemănător. În 2020 sunt estimaţi 2,09 milioane km, iar pentru anul viitor se preconizează 2,02 milioane km. Abia în 2024 se va înregistra un indicator chiar mai mare decât cel din acest an, şi anume 2,17 milioane km parcurşi de trenuri pe Magistrala 3.

Intervalul de circulaţie pe Magistrala 5 va fi de şase minute la orele de vârf şi de nouă-zece minute în rest, în zilele lucrătoare. În week end şi în celelalte zile nelucrătoare, acest interval va creşte la nouă minute la orele de vârf şi la 9-11 minute în rest.

Magistrala 5 este aşteptată să fie inaugurată în luna iulie, dacă se respectă promisiunea făcută de ministrul demis al Transporturilor, Lucian Bode.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite