Veşti bune pentru morţi: Primăria vrea să "ardă" 1,3 milioane de euro într-un crematoriu

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a alocat banii pentru achiziţionarea unui cuptor la crematoriul uman Vitan Barzesti.

Ştiri pe aceeaşi temă

Noul cuptor, ce urmează a fi funcţional în următorii doi ani, va înlocui un vechi sistem de ardere la crematoriul Vitan Barzeşti, care, potrivit primarului Sorin Oprescu, datează din 1987 şi “nu mai face faţă”.

“Municipiul Bucureşti reprezintă cea mai mare aglomerare urbană din ţară. Problemele legate de rezolvarea locuinţelor necesare, a transporturilor, a apei, a canalizării, a încălzirii reprezintă situatii complexe, care reclamă soluţii adecvate. În acelaşi context se înscrie şi asigurarea locurilor necesare pentru înmormântări în cimitire sau crematorii, iar nedemararea la timp a lucrărilor aferente crematoriului poate genera o situaţie de criză în viitorul apropiat”, a explicat Oprescu, în expunerea de motive a proiectului.

Rectificarea de buget, aprobată

Din cele 57 de puncte pe ordinea de zi, aleşii locali au apucat să voteze ieri, în şapte ore, doar 19, blocându-se la proiectul 20, cel legat de rectificarea de buget pe acest an. Într-un final au căzut de acord şi au avizat modificarea bugetară, dar cu amendamentele propuse de viceprimarul pedelist Mircea Raicu. Astfel, visteria RADET Bucureşti a fost suplimentată cu 15 milioane lei, pe lângă 37 milioane lei ce provin de la bugetul de stat, le fel şi bugetul RATB a fost majorat cu 22 milioane lei.
Primarul Capitalei Sorin Oprescu a declarat că va ataca în instanţă proiectul aprobat de consilierii municipali.

Bani pentru Pasajul Muncii

Tot luni, consilierii generali au votat şi suplimentarea sumei necesare iluminarii cimitirului Domneşti cu circa 90.000 de euro. De asemenea, a trecut şi proiectul care viza creşterea cu circa şase milioane de euro bugetul pentru modernizarea Pasajului Muncii. Lucrările au fost aprobate în 2006 şi costau 13 milioane euro, iar acum, după suplimentare, au ajuns la 18,9 milioane de euro. Cheltuiala a fost motivată de primar prin “adaptarea proiectului iniţial la funcţionalitatea integrată atât a metroului şi tramvaiului, cât şi a căii rutiere în condiţiile actuale de trafic”.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: