Un nou pod din Capitală stă să se prăbuşească peste bucureşteni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Podul care traversează Centura Bucureşti în zona Bragadiru este în stare avansată de degradare, oricând există riscul ca bucăţi din acesta să se prăbuşească peste cei care trec pe sub el.

Imaginile publicate de internaţiuni pe reţelele de socializare arată că grinzile care susţin pasarela sunt afectate, iar bucăţi din tencuială au început deja să cadă. Mii de şoferi trec zilnic atât pe această pasarelă, cât şi pe sub ea.

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere afirmă că urmează să se semneze un acord cardru pentru începerea reparaţiilor, însă reabilitarea propriu-zisă se va întâmpla în anii următori. „Urmează să se semneze un acord cadru, să intre în reparaţie în următorii patru ani, se vor repara mai multe poduri, nu doar această pasarelă. Dar ceea ce vedem noi acolo, acea degradare, e doar de suprafaţa”, spune Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, potrivit Digi24.

„Autoritatea care îl are în administrare sigur că trebuie să ia nişte măsuri de siguranţă, pentru că bucăţile acestea de beton pot fi mai mari, pot fi mai mici, sigur că pot pune în pericol. Sigur că trebuie intervenit acolo. Patru ani mi se pare un interval de timp mare în care s-ar putea produce degradări, e adevărat, nu cu, să spunem, pierderi de vieţi, dar există această nesiguranţă pentru cei care utilizează drumul şi atunci sigur că trebuie intervenit într-un timp cât mai scurt”, spune Ionuţ Răcănel, director Departamentul de Poduri.

Recent, premierul Viorica Dăncilă i-a cerut ministrului Transporturilor, Lucian Şova, o evaluare completă a stării podurilor din România, pentru a se interveni la timp în reparaţia acestora. Premierul a afirmat că decizia a fost luată după tragedia din apropiere de Genova, Italia, unde viaductul Morandi s-a prăbuşit, iar zeci de persoane au fost ucise.„I-am cerut ministrului Transporturilor o evaluare completă, amănunţită, a stării podurilor din România. Această analiza ne va oferi o imagine exactă a situaţiei, astfel încât să putem interveni la timp pentru investiţii sau pentru reparaţii. Evaluarea cerută vine în completarea reviziilor periodice, realizată de CNAIR”, a declarat premierul Dăncilă.

CNAIR: Podurile din România nu sunt în pericol să se prăbuşească                                         

În 16 august, CNAIR a precizat, într-un comunicat, că „podurile din România nu sunt în pericol să se prăbuşească”, precizând că, din cele 4.250 de poduri aflate pe reţeaua de drumuri naţionale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autorităţile locale. De asemenea 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4.

Au uitat de Podul Constanţa

Amintim însă că există probleme inclusiv în Bucureşti, iar acestea au fost semnalate autorităţilor încă din luna aprilie.

Podul Constanţa din nordul Capitalei, peste care trec zilnic zeci de trenuri şi pe sub care trec mii de oameni, în maşini, tramvai sau autobuz, este în pericol să se prăbuşească. Podul nu a mai fost reparat de la finalul anilor ’80, iar demersurile CFR s-au lovit de acordul Primăriei Capitalei, care vrea ca pe viitor să lărgească drumul.

Podul Constanţa a fost construit în anul 1938, în doar 5 luni, şi nu a avut parte de reparaţii decât la finalul anilor ’80, scrie ARCEN. Conform experţilor, starea actuală este mai mult decât îngrijorătoare. „După construcţia Magistralei 4 de Metrou podul nu a avut parte de nicio expertiză sau reparaţie. Pe bulevardul de dedesubt trec zilnic zeci de mii de oameni; sunt două linii de tramvai, două de troleibuz, o linie de autobuz şi două benzi de circulaţie pe sens. Pentru a evita o tragedie este necesară oprirea de urgenţă a traficului, punerea în siguranţă a traficului feroviar, demararea unei expertize tehnice şi demararea unor lucrări de consolidare”, precizează aceştia.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite