Tu ştii unde sunt banii tăi? Pistele pentru biciclete: o afacere de milioane!

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
In declaratii, administratia a „umflat" lungimea traseelor cu peste 100 de kilometri.
In declaratii, administratia a „umflat" lungimea traseelor cu peste 100 de kilometri.

Se măresc impozitele. Adica vei da mai mulţi bani la buget. Acolo, departe de ochii lumii, nişte funcţionari, plătiţi de tine, semnează contracte de zeci de milioane de euro. Hai să vezi cine şi ce a semnat în „afacerea pistelor şi semafoarelor pentru biciclete“.

In ultimii 3 ani mi-am dorit sa promovez transportul alternativ. Pentru ca este singura metoda care, peste tot in lume, si-a dovedit eficienta in rezolvarea problemelor generate de traficul rutier urban.

Insa nu se poate promova bicicleta, cel mai eficient mijloc de transport urban, fara sa existe infrastructura functionala.

Nu poti sa-i spui unui bucurestean sa renunte la masina in favoarea transportului public atata timp cat Bucurestiul nu are o retea de benzi dedicate transportului public.

Pistele pentru biciclete receptionate in ultimii ani nu au fost functionale. Niciodata.

Motivul: legea nu a fost respectata.

Incepand cu 2011, am incercat sa port un dialog cu institutiile responsabile.

Administratia Strazilor Bucuresti, institutia definita de Codul Rutier ca fiind „administrator de drum", nu a fost interesata sa aplice legea.

Firesc! Multe afaceri s-au derulat atunci cand s-au "desenat" pistele pentru biciclete in Bucuresti.

Pe rand, in ultimii 3 ani am mai trimis sesizari catre Brigada Rutiera Bucuresti, Primarul Sorin Oprescu, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, Prefectura, Ministerul Administratiei si Internelor, Procuratura, Curtea de Conturi a Romaniei (directionat catre Camera de Conturi Bucuresti), Directia Nationala Anticoruptie (DNA).

Dupa cateva luni de zile, in urma evidentelor incalcari ale legii, Brigada Rutiera a inceput sa dispuna desfiintarea pistelor pentru biciclete.

Art. 5 (9) În scopul asigurării desfăşurării în condiţii de siguranţă a circulaţiei pe drumurile publice, poliţia rutieră poate solicita administratorului drumului public executarea sau, după caz, desfiinţarea de amenajări rutiere.

Primarul a ignorat sesizarile, cu toate ca avea cunostinta despre ilegalitati.

Consiliul General a ignorat sesizarile. Insa anul trecut, cu ajutorul domnului consilier Catalin Campeanu, am reusit sa obtin o informatie publica din partea Administratiei Strazilor. (detalii mai jos)

Prefectul a trimis sesizarea catre Administratia Strazilor iar Ministerul Administratiei si Internelor catre Brigada Rutiera.

Procuratura a inceput cercetarile insa acestea sunt blocate de peste un an si jumatate la Brigada Rutiera Bucuresti.

Iar Camera de Conturi Bucuresti a facut un "control" superficial, plin de "greseli", atat cat am reusit sa aflu pana acum. (voi da detalii intr-un articol viitor)

Pana acum, DNA a fost singura institutie care a dorit sa afle de la asociatia OPTAR detalii despre ilegalitatile comise in cazul pistelor pentru biciclete din Bucuresti. Iar acum tocmai centralizam documentele care fac dovada ilegalitatilor.

Lungimea traseelor cu piste pentru biciclete

Cu toate ca Primarul Sorin Oprescu si Administratia Strazilor Bucuresti „raportau" lungimi de peste 186 de kilometri, din masuratorile on-line am descoperit ca cifra este mult mai mica. Sub jumatate. Adica peste 100 de kilometri nu au existat niciodata.

„Ma omoara societatea civila ca n-au piste de biciclete corespunzatoare. Poate au dreptate. Dar eu stiu asa... Ca Videanu a facut vreo 100 de km in total. Am mai facut si eu vreo 87 de km in 4 ani de zile. Si asta a fost ! Adevarul este ca cele care le-au facut inainte de 2007, le-au facut... s-au grabit sa le faca din cauza directivelor europene pe care le impuneau sa le avem. Ne-au recomandat. Le-au facut mai peste noapte."

Sorin Oprescu, primarul municipiului Bucuresti. Declaratie facuta la Copenhaga, in fata studentilor romani din Danemarca

Cand e sa dea vina pe altii, primarul Sorin Oprescu este campion. Conform documentelor, cifrele sunt altele. Si, primarul Oprescu a omis sa spuna ca TOATE pistele pentru biciclete au fost receptionate si platite in timpul mandatului sau.

Totusi, care e lungimea traseelor ?

Rasfoind documentele de receptie a traseelor am descoperit ca in unele au fost incluse si lungimile.

Astfel, traseul nr 11 (Parcul Titan) a fost receptionat cu o lungime de 4,5 km. Cu toate acestea, in informarile transmise catre presa si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, distanta a fost dublata: 9,0 km.

Traseul nr 5 (Piata Muncii-Parcul IOR) a fost receptionat cu o lungime de 3 km. Informatia transmisa contribuabililor: "traseul nr 5 are 6,0 km".

Traseul nr 3 (Parcul Herastrau-Piata Victoriei) a fost receptionat cu o lungime de 3 km, insa atunci cand au facut publica lungimea traseului, functionarii ASB au transmis ca T3 (Parcul Herastrau-Piata Romana / Bd Prezan-Bd Aviatorilor) are 6,0 km.

Scopul acestor dezinformari ?

Multi s-au apucat sa imparta suma cheltuita la lungimea traseelor ca sa afle "cat a costat kilometrul de pista in Bucuresti".

Pana acum stim clar: calculele au fost gresite deoarece lungimea pistelor a fost dublata deliberat.

Dar oare, cati bani s-au cheltuit pentru piste ?

 Ca sa aflam asta, ar trebui sa stim numarul contractelor incheiate si valoarea lor. Va dau un pont: nu luati de bune informatiile pe care le-ati citit in presa. Valoarea este mult mai mare.

Vor mai urma si alte detalii picante despre "afacerea pistelor si semafoarelor pentru biciclete" din Bucuresti. Foarte picante ! TU simti cum te ustura la buzunar ? Tocmai se maresc impozitele.

20 septembrie 2014 este data următorului marş de protest al bicicliştilor. Scopul adunării publice îl constituie manifestarea protestului în legătură cu: neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră, încurajarea transportului motorizat în timp ce oraşul este cea mai poluată capitală europeană, lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii, menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete, neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

Adunarea publică a fost declarată în conformitate cu cerinţele legii.

Marian Ivan

Membru fondator al OPTAR


Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.

Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !

Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite