Transportatorii cer Primăriei Capitalei desfiinţarea STB: Scoateţi traseele la licitaţie, dacă nu mai puteţi gestiona situaţia

Transportatorii cer Primăriei Capitalei desfiinţarea STB: Scoateţi traseele la licitaţie, dacă nu mai puteţi gestiona situaţia

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) cere Primăriei Capitalei şi Guvernului să desfiinţeze STB şi să-i scoată traseele la licitaţie, în condiţiile în care ”situaţia transportului public de persoane a scăpat de sub controlul autorităţilor” în Bucureşti.

Ştiri pe aceeaşi temă

Solicitarea confederaţiei patronale vine după o grevă ce a paralizat transportul public din Bucureşti, acesta fiind reluat marţi, după cinci zile de protest.
 
”O grevă ilegală, probleme tehnice grave pe care le anunţă greviştii, o decizie aberantă de a da anunţ de angajare a altor şoferi (care nu există), dar mai ales gaura neagră care absoarbe un buget anual colosal, fără a repara măcar autobuzele – toate aceste probleme grave ne-au adus în situaţia fără precedent de a avea o capitală complet blocată”, se spune într-un comunicat de presă.
 
„Având în vedere faptul că situaţia în care a ajuns transportul public de persoane din Bucureşti pare fără rezolvare, cerem Guvernului şi Primăriei Capitalei să desfiinţeze această gaură neagră care absoarbe foarte mulţi bani de la bugetul statului şi să scoată la licitaţie traseele operate de STB”, spune sursa citată.
 
Confederaţia patronală, acuză şi faptul că transportatorii privaţi au fost eliminaţi de pe traseele care leagă Bucureştiul de localităţile învecinate, sub pretextul că se poate ocupa mai bine STB de nevoile călătorilor:
 
”Iată că acum vedem contrariul. Dincolo de faptul că a bloca timp de mai multe zile consecutiv toată Capitala devine deja o problemă de securitate naţională, mai vedem că principalele revendicări ale greviştilor sunt legate de problemele tehnice ale autobuzelor, care pun în pericol viaţa oamenilor. Nu explică nimeni unde se duc banii pe care STB i-a primit în fiecare an, ca subvenţii”.
 
Membrii COTAR spun că nu pot înţelege cum s-a ajuns la această situaţie, în condiţiile în care subvenţia pe care a plătit-o Primăria Capitalei pentru transportul public s-a dublat, din 2015 până în 2020, iar anul trecut, suma reprezenta aproape jumătate din bugetul celei mai bogate primării din ţară.
 
”Propunem să nu mai dea vina pe sindicalişti edilul sau directorul STB, pentru că nu s-a ajuns la această situaţie peste noapte, ci după mulţi ani de jaf continuu din banul public. Mai bine ar lăsa problema transportului în grija transportatorilor! Iar de verificarea modului în care s-au cheltuit banii de subvenţii pentru STB ar trebui să se ocupe instituţiile abilitate pentru control”, se mai spune în comunicatul citat.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările