Taxiuri electrice de 1,5 milioane de euro, soluţia lui Oprescu pentru poluare

Taxiuri electrice de 1,5 milioane de euro, soluţia lui Oprescu pentru poluare

Primarul Capitalei a găsit soluţia pentru gradul extrem de înalt de poluare din Bucureşti: maşinile electrice FOTO Adevărul

Primarul Capitalei ar avea un plan pentru rezolvarea poluării majore de la nivelul oraşului: taxiuri electrice care să fie folosite de hotelurile bucureştene. Declaraţia a fost făcută de profesorul de la Universitatea Politehnică Nicolae Vasiliu. Oprescu este de părere că, pe lângă un aer mai curat, metoda ar sensibiliza cetăţenii în faţa acestui tip de autoturism.

Ştiri pe aceeaşi temă

Declaraţia a fost făcută recent pentru Realitatea TV şi vine pe fondul unei situaţii critice la nivelul oraşului în ceea ce priveşte aerul respirat. Potrivit unui raport din 2011 al Uniunii Europene, nivelul de poluare din Bucureşti este de trei ori mai mare decât limita impusă de Organizaţia Mondială a Sănătăţii.

"Domnul primar Oprescu ar vrea să facă o minireţea de automobile electrice pentru marile hoteluri din Capitală, astfel încât la hotel să fie autoturismul băgat în priză, sau scos sau încărcat şi să pornească la Otopeni şi înapoi fără niciun fel de restricţie sau să facă alte trasee prin Bucureşti, dar electric", a declarat profesorul Vasiliu.

Sorin Oprescu ar fi apelat la specialiştii de la Universitatea Politehnică din Bucureşti pentru a realiza infrastructura necesară. În parcarea fiecărui hotel trebuie montată o priză specială, la care taxiurile electrice se pot alimenta. Aceste automobile ar putea fi ghidate prin GPS sau inserţii metalice îngropate în asfalt, care ar calcula şi preţul cursei.

Soluţie SF, dar degeaba

Chiar dacă planul pare a fi de domeniul fantasticului, el nici măcar nu ar rezolva problema aerului extrem de poluat. "Cat timp eu am autorizaţii pentru mii de taxiuri, a introduce 100 de taxiuri electrice este exact picătura în ocean", spune vicepreşedintele Asociaţiei EcoCivica, Dan Trifu.

Preţul unui autoturism electric porneşte de la 15.000 de euro, iar dispozitivul cu ajutorul căruia sunt încărcate bateriile poate ajunge chiar şi la 8000 de euro. "Domnul primar general, asa cum am mai spus, are tot felul de idei fanteziste. Nu este momentul acum ca Primăria să investească în maşini care să fie folosite de către alţi operatori", a comentat, pentru sursa citată, consilierul general Silviu Văduva.

Menţionăm că, la un calcul simplu, pentru o flotă de 100 de taxiuri electrice, Primăria Capitalei ar trebui să plătească 1,5 milioane euro.

Pe aceeaşi temă:

Oprescu vrea să dea un ”update” de aproape nouă milioane de lei sistemului informatic din cadrul Primăriei Capitalei

Nerecunoscători faţă de „marile realizări” ale primarilor bucureşteni
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările