STUDIU Centrul Vechi al Capitalei, principala atracţie pentru bucureşteni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Centrul Vechi al Capitalei este considerat ca fiind cea mai importantă atracţie a Bucureştiului de către români, aşa cum arată un studiu realizat în primăvara acestui an de grupul de restaurante City Grill. Peste 80% dintre respondenţii studiului au concluzionat că Centrul Vechi este principalul loc de ieşit în oraş în Bucureşti şi destinaţia pe care o aleg atunci când îţi inviţi prietenii din străinătate.

Această poziţionare se va menţine şi pe anii imediat următori, respondenţii fiind de acord că această zonă va continua să se dezvolte şi să atragă vizitatori, atât localnici cât şi străini.

Unul dintre motivele acestui trend este concentraţia de locuri în care se poate servi masa sau în care oamenii pot să vină şi să se distreze. Peste 80% dintre respondenţi susţin că Centrul Vechi este zona cu cele mai multe restaurante din Bucureşti, în timp ce 68% îl percep ca locul cu cele mai multe posibilităţi de distracţie.

De asemenea, se remarca şi afluxul de străini, fie că sunt turişti sau persoane care lucrează temporar pe teritoriul României. Aproape 89% dintre respondenţi considera că Centrul Vechi este principalul loc în care poţi invita un prieten din străinătate. De altfel, 88% susţin că, în ultima perioadă, vezi tot mai mulţi străini în această zonă. Acest lucru se datorează, cel mai probabil, faptului că preţurile sunt mult mai accesibile decât cele din majoritatea capitalelor europene, iar viaţa de noapte mult mai vibrantă.

„Afluxul mare de străini, design-ul cosmopolit al localurilor şi serviciile din ce în ce mai bune reprezintă principalele motive pentru care mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi considera Centrul Vechi o zonă „ca în Occident”, deşi specificul local îi oferă o notă de unicitate. Restaurantul preferat de bucureşteni pentru invitaţii lor din străinătate este Caru’ cu Bere“, susţin cei care s-au ocupat de studiu.

Românii apreciează bucătăria tradiţională

O altă concluzie rezultată în urma studiului este încrederea manifestată de bucureşteni în bucătăria românească, atât prin prisma meniului cât şi a ingredientelor folosite. Deşi sunt asumate anumite limitări ale bucătăriei româneşti în contextul stilului de viaţă actual, în principiu, calitatea mâncării româneşti şi, mai ales, a ingredientelor noastre, considerate „mai naturale“ şi superioare celor ,,de import”, este apreciată. 79% dintre participanţii la studiu afirmă că preferă produsele alimentare româneşti, în timp ce 65% le consideră sănătoase.

În plus, stilul de viaţă sănătos asociat cu sportul începe să fie îmbrăţişat în unanimitate, 98% dintre respondenţi considerând importantă mişcarea zilnică.

Cercetarea a fost realizată online, în luna mai a abului 2014, pe un eşantion de 765 respondenţi, reprezentativ la nivelul oraşului Bucureşti pentru segmentul 18-50 ani. Demersul cantitativ a fost coroborat cu o abordare calitativă, pentru aprofundarea aspectelor atitudinale şi comportamentale ale consumatorilor din Centrul Vechi. Studiul este solicitat de grupul City Grill şi realizat de Quantix Marketing Consulting, o companie specializată pe cercetare de piaţă şi consultanţă de marketing.

Din grupul City Grill fac parte restaurantele Trattoria Buongiorno, City Grill, City Cafe, Hanu’ Berarilor şi Caru’ cu Bere, toate în Bucureşti.

Citeşte şi:

Centrul Vechi al Capitalei, locul în care bucureştenii se înghesuie să urmărească meciurile din Campionatul Mondial

Incendiul de la shaormeria Dristor Kebap din Centrul Vechi al Capitalei 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite