FOTO Staţiile de metrou Laminorului şi Străuleşti au fost deschise, la 28 de ani de la începerea lucrărilor. Circulaţia se va desfăşura cu trenuri vechi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Metrorex a deschis, vineri, pentru călători, staţiile Laminorului şi Străuleşti de pe Magistrala 4, la patru luni de la inaugurarea lor. Au trecut 28 de ani de când lucrările au început pe această magistrală.

Cele două staţii, aflate pe tronsonul Parc Bazilescu – Lac Străuleşti, în zona de nord-vest a Capitalei, au fost inaugurate printr-un eveniment organizat de Ministerul Transporturilor şi Metrorex, la care au participat Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, şi alţi reprezentanţi la nivel de conducere ai autorităţilor administraţiei publice, ai constructorilor şi ai Metrorex.

Pasagerii vor circula cu trenuri vechi de 30 de ani, iar parcarea de la Străuleşti urmează să fie gata abia în primul semestru al anului viitor.

Legătura dintre staţii se realizează printr-un tunel pe fiecare fir de circulaţie. Circulaţia pe acest tronson se va desfăşura cu trenuri IVA, vechi de peste 30 de ani, la un interval de opt minute, în sistem pendulă. Oficialii spun însă că se circulă în condiţii de siguranţă, iar trenurile au fost "updatate şi modernizate".

Venind dinspre Gara de Nord, pasagerii vor fi nevoiţi să schimbe metroul în staţia Parc Bazilescu pentru a ajunge în staţiile Laminorului şi Străuleşti. Reprezentanţii Metrorex estimează că metroul va deservi circa 50.000 de călători pe oră pe linia Gara de Nord - Străuleşti.

”Avem în parc 15 trenuri modernizate. Dând în exploatare şi aceste două staţii, vor funcţiona 56 de trenuri IVA, care au toate agrementările şi echipamentele în regulă. Sunt foarte vechi, ele vor fi schimbate şi vor fi înlocuite odată cu implementarea proiectului Linia 6 de metrou. Au fost curăţate şi igienizate în interior”, a declarat Aldea.

Imediat după terminarea evenimentul deschiderii staţiilor de metrou, călătorii au putut folosi noul tronson.

Secţiunea de metrou Laminorului - Străuleşti are în total o lungime 2,1 kilometri, iar legătura dintre staţiile noi se realizează printr-un tunel pe fiecare fir de circulaţie. Valoarea totală a proiectului se ridică la 1,115 miliarde lei (252,4 milioane euro). Proiectul a beneficiat de finanţare din fonduri POS-T şi POIM.

Inaugurat în decembrie

Darea în funcţiune a celor două staţii trebuia realizată în luna decembrie 2016, când a fost făcută inagurarea, însă a fost amânată pentru primul trimestru al anului 2017, din cauza lipsei sistemelor de securitate.

La momentul amânării, oficialii Metrorex declarau: „Întrucât la acest moment nu au fost finalizate o serie de lucrări privind detecţia şi alarmarea la incendiu, astfel încât să fie asigurate în totalitate condiţiile de siguranţă şi confort a călătorilor, în perioada imediat următoare vor fi continuate testele de sistem şi de circulaţie a trenurilor, precum şi continuarea lucrărilor nefinalizate pentru a putea fi create condiţiile de punere în funcţiune cu călători cât mai repede posibil (estimat în primul trimestru al anului 2017)”.

Lucrări începute în 1989

Lucrările la magistrala 4 au început încă din decembrie 1989, fiind reluate în 1990. Totuşi, din cauză că nu au fost alocate suficiente fonduri, ritmul lucrărilor a început să scadă şi, prin urmare, în anul 1994, ele s-au sistat.

Un împrumut contractat de la Banca Europeană de Investiţii, în 1997, a ajutat la repararea infrastructurii existente, iar ulterior, pe 1 martie 2000, a avut loc deschiderea pentru călători a Magistralei 4 pe tronsonul Gara de Nord 2 – 1 Mai.

Tronsonul 1 Mai - Parc Bazilescu a fost apoi pus în exploatare la 1 iulie 2011, cu staţiile Jiului şi Parc Bazilescu.

Lucrările pentru extinderea Magistralei 4 pe tronsonul Parc Bazilescu - Lac Străuleşti au început în anul 2013, ele fiind întârziate cu aproape doi ani de zile. Ele au fost executate de firma italiană Astaldi, aceeaşi care lucrează şi la metroul din Drumul Taberei.

Trenuri vechi de 38 de ani

Magistrala 4 este ultima linie de metrou din Bucureşti pe care circulă în mod regulat rame Astra IVA. Acestea au fost modernizate şi dotate cu un sistem ATO/ATP Dimetronic.Sistemul de control Bombardier folosit de trenurile BM2 şi BM3 este incompatibil cu sistemul Dimetronic, ceea ce face imposibilă folosirea acestor trenuri pe M4.

Aceste trenuri au fost fabricate în România, la Arad, între anii 1978 – 1992.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite