Sorin Oprescu, despre pasajul Mihai Bravu: „Până în martie va fi gata primul pod“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Primarul Sorin Oprescu a verificat stadiul lucrărilor de la Pasajul Mihai Bravu. FOTO Annamaria Kozma
Primarul Sorin Oprescu a verificat stadiul lucrărilor de la Pasajul Mihai Bravu. FOTO Annamaria Kozma

Primarul General, Sorin Oprescu, a vizitat vineri, 11 octombrie, Pasajul Mihai Bravu – Splaiul Unirii, pentru a verifica stadiul lucrărilor. Edilul a delarat că primul dintre cele două poduri în care constă lucrarea va fi gata în luna martie, iar lucrările la cel de-al doilea vor începe săptămânile viitoare, în paralel, dacă vremea va permite. Sorin Oprescu a mai spus că nu concepe ca până la sfârşitul anului 2014 pasajul să nu fie circulabil.

Lucrările la Pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii au fost reluate în luna septembrie, după un an şi jumătate în care lucrările au fost întârziate şi după aproape un an de la rezilierea contractului cu firma Romstrade, deţinută de afaceristul Nelu Iordache, aflat în prezent înm închisoare.

În această toamnă, Primăria Capitalei a încheiat un contract nou, cu firma italiană Astaldi, şi a alocat o sumă de 122 de milioane de lei. Ulterior, până în momentul de faţă, suma a crescut la 154 de milioane de lei.

Sorin Oprescu a precizat că, până acum, s-au montat 16 traverse pentru primul pod, mai rămânând încă 28, iar lucrările la cel de-al doilea pod vor începe îndată ce vor fi turnaţi toţi piloţii pentru primul pod, în condiţiile în care vremea va permite.

„Noi sperăm ca primul să fie gata undeva către luna martie, încercăm să lucrăm şi la celălalt, în paralel cu primul, iar dacă timpul ne va permite vom putea să lucrăm şi noaptea şi ziua, în aşa fel încât să nu mai supărăm lumea din zonă“, a declarat edilul. Sorin Oprescu a mai spus că şantierul în paralel la cele două poduri va îngreuna circulaţia, dar că acest lucrul este necesar pentru ca lucrările să se termine mai repede.

Oprescu se laudă cu beneficiile pasajului întârziat peste doi ani

Primarul a vorbit despre beneficiile pe care pasajul le va aduce celor peste 600.000 de locuitori ai celor patru cartiere care vor avea legătura cu zona de nord a oraşului (Berceni-Olteniţei, Balta Albă, Pantelimon şi Colentina). În felul acesta, va fi rezolvat conflictul de circulaţie de la nivelul Splaiului şi al Dâmboviţei, precum şi cel de la Bulevardul Tineretului cu Calea Văcăreşti.

În momentul de faţă, în Bucureşti, există 174 de lucrări începute dintre care aproape 86 sunt închise, dar, până începe să ningă, Primarul Sorin Oprescu spune că speră să reuşească să le termine pe toate. „Nu sunt mulţumit de rimt, aş fi caraghios să spun acest lucru, dar fiindcă s-a intrat în forţă aici (n.r. – la Pasajul Mihai Bravu) am şi certitudinea că vom putea menţine ritmul“, a spus edilul.

În legătură cu lucrările la pasajul din Piaţa Sudului, primarul a declarat că, dacă vremea va fi bună, vor fi demarate şi acolo lucrările până la sfârşitul anului, începându-se cu devierile de utilităţi şi organizarea de şantier, astfel încât să nu se producă un conflict de circulaţie. În ceea ce priveşte pasajul de la Piaţa Muncii, circulaţia este îngreunată pentru că se efectuează hidroizolaţia pasajului, care nu a mai fost făcută de 45 de ani şi care lucrările au început de peste un an, dar care nu au fost terminate nici până în prezent.

Pe aceeaşi temă:

Pasajele lui Oprescu: unul nou, altul lăsat baltă

Sorin Oprescu, primarul-pasaj: cum s-a transformat o lucrare „extrem de complicată“ în realitate şi care sunt pasajele contestate de ONG-uri

Primăria Capitalei va plăti peste 16 milioane de lei firmei lui Căşuneanu. Decizia este definitivă şi irevocabilă

Cele nouă probleme ale Bucureştiului şi cum vede Sorin Oprescu rezolvarea lor

Primăria Capitalei va plăti peste 16 milioane de lei firmei lui Căşuneanu. Decizia este definitivă şi irevocabilă

FOTOGALERIE Doi ani de şantier la Pasajul Mihai Bravu. La vară ar putea fi reluate lucrările

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite