Sfânta Filofteia a mai săpat un tunel. Când vom merge cu metroul în Drumul Taberei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cel de-al doilea echipament Tunnelling Boring Machine (TBM) a terminat, pe 8 ianuarie 2014, execuţia tunelului dintre staţiile Academia Militară şi Orizont pe firul doi, în lungime de 533 de metri, anunţă Ministerul Transporturilor.

Lucrările fac parte din Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon. Utilajul, denumit Sf. Filofteia, a început să foreze în data de 21 noiembrie 2013 şi în perioada următoare va fi transferat în capătul opus al staţiei, pentru a-şi continua traseul.

Primul echipament TBM, Sf. Varvara, va începe săpăturile către următoarea staţie, Favorit, în două săptămâni. Tunelul pe care-l va realiza va avea o lungime de 342 de metri.

“Monitorizăm cu mare atenţie aceste lucrări ca să fim siguri că termenele de execuţie vor fi respectate. La acest moment suntem în grafic şi sperăm că şi în perioada următoare antreprenorii vor depune toate eforturile pentru a respecta  termenele impuse”, a declarat Ramona Mănescu, Ministrul Transporturilor.

Metroul din Drumul Taberei, gata în 2016

Graficul de lucrări prevede ca structura staţiilor şi a tunelelor să fie gata în prima jumătate a anului 2015. Urmează apoi să fie realizate lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

Mai puteţi citi:

34 de ani de la inaugurarea metroului bucureştean: de la ordinele cuplului ceauşist, la săpatul cu târnăcopul şi până la cârtiţele de 240 de tone

Metroul din Capitală împlineşte 34 de ani pe 19 noiembrie. Între zbucium şi obsesie comunistă, între sacrificiu şi compromis, probabil cel mai important proiect de infrastructură din istoria recentă a României, povestea metroului bucureştean porneşte încă din anii 1930. adevarul.ro vă invită într-o scurtă călătorie. Atenţie, se închid uşile!

Cum lucrează „cârtiţa“ japoneză din burta Capitalei. Radiografia utilajelor de ultimă oră care vor lega Drumul Taberei de centrul oraşului

Utilajul „Sfânta Varvara“, care sapă noua magistrală de metrou din Drumul Taberei, forează, toarnă şi montează un tunel de 500 de metri în 30 de zile. Este o tehnologie inventată de japonezi la începutul anilor ’70. „Adevărul“ vă dezvăluie secretele „cârtiţei“ de 240 de tone care răscoleşte măruntaiele Capitalei.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite