Sectorul 2, cel mai sufocat de bariere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În sectorul 2 funcţionează în prezent cele mai multe bariere la trecerile de cale ferată din capitală. Astfel, şoferii care trec prin acest sector sunt nevoiţi în mai multe zone să aştepte minute în şir ridicarea barierelor. Situaţia nu se va schimba prea curând deoarece fie autorităţile nu au soluţii, fie acestea nu vor fi materializate într-un tim prea scurt. 

Una dintre barierele care le dă mari bătăi de cap şoferilor este cea de pe şoseaua Petricani. Cozile care se formează aici atunci când se pune bariera ajung la zeci de metri, iar timpul de aşteptare al şoferilor este pe măsură.

„Stau aici de 10 minute, asa se întâmplă în fiecare seară când plec de la muncă“, a spus azi Cristi, un şofer aflat la barieră. „Nu mă deranjează că aştept, însă mă enervează şmecherii care se bagă pe contrasens“, a explicat Marian, care, de asemenea, aştepta în coloană. „Acum e bine, dar câteodată stau şi 20 de minute până când trece trenul. Ar trebui să se ia măsuri“, a declarat şi Alexandru, un alt şofer.

Situaţia ar fi putut fi rezolvată încă din urmă cu câţiva ani printr-un proiect al Primăriei din Voluntari, ale cărui graniţe administrative încep peste linia de cale ferată. Proiectul prevedea construirea unui pasaj suprateran peste şinele de tren şi primise chiar şi finanţare de la Uniunea Europeană, fiind într-un stadiu destul de avansat. Pasajul nu a primit însă aviz de la Primăria Capitalei, care l-a inclus în proiectul autostrăzii suspendate, după cum ne-a declarat Speranţa Cliseru, şeful Direcţiei de Utilităţi din Primăria Voluntari. Astfel, în loc de un singur pasaj ar urma să fie construite două, unul subteran şi unul suprateran, asigurându-se şi legătura cu autostrada suspendată.

Bariera de la Baicului, fără soluţie

O altă barieră la care şoferii trebuie să aştepte zilnic în sectorul 2 este cea de pe strada Baicului, de lângă Gara Obor. Potrivit lui Anatol Albu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Sectorului 2, acolo nu se poate construi un pasaj. “Acolo e gară şi nu prea ai ce-i face din păcate. La un moment dat mergeam pe ideea că ar putea fi desfiinţată gara pentru că nu prea mai are mare activitate, dar cei de la CFR nu au fost de acord cu această idee. Acolo vroiam să facem un parc foarte mare”, a spus Albu.

O soluţie pentru descongestionarea traficului din zonă ar putea fi construirea străpungerii Doamna Ghica - Bulevardul Chişinău, arteră care ar face legătura între şoseaua Colentina şi Şoseaua Pantelimon. Lucrările la aceasta au început în 2006 însă au fost întrerupte doi ani mai târziu din cauza expropierilor şi a unei evaluări greşite a devizului. La momentul opririi lucrărilor, acestea erau realizate în proporţie de 55 la sută. În toamna anului trecut Primăria Capitalei a organizat o nouă licitaţie pentru continuarea lucrărilor. Astfel, acestea vor fi reluate, durata de execuţie fiind de 10 luni. Artera va avea o lungime de doi kilometri şi va include şi un pasaj suprateran peste calea ferată.

Şi în Sectorul 3 este o barieră, pe Şoseaua Dudeşti Pantelimon. Potrivit lui Ştefan Dumitraşcu, arhitectul şef al sectorului 3, strada este în administrarea Primăriei Capitalei, iar cei care ar trebui să se ocupe cu rezolvarea problemei sunt cei de la Administraţia Străzilor. Dumitraşcu ne-a declarat însă că nu ştie ca pentru acea zonă să fie propusă construirea vreunui pasaj.
 

 




București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite